Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1114
Som tittelen sier.

Har nå gått mange runder med legen min! Han er den beste fastlegen jeg har hatt han er smart/ganske empatisk/ men utfordrer meg til å mentalisere og få meg til å reflektere når jeg kommer med unnskyldninger til å ruse meg og når jeg går i offer rollen, benekter og juger til meg selv, og andre usunne narkoman tanker / adferdsmønstre jeg har.
I min epikrise fra siste utredning så står d f.eks at jeg er en atypisk mann med god mentaliseringsevne og veldig flink k gruppeterapi og utføre "FAK ANALYSER" FORANLEDNING,ADFERD,KONSEKVENS LÆRTE MYE NÅR JEG VAR PÅ REHAB I 3 MÅNEDER FØR. Han legen har jeg lært mye mer om meg selv og fått ut av samtaler enn en Psykolog. Jeg får 100 Sobril i måneden, derfor er jeg ikke krinibell lenger, jeg er 22, ganske ung, men vært avhengig i snart 7 år, så jeg trenger det en del år til jeg er mer voksen har lært mer om meg selv, jobbet med diagnosene mine, og blitt glad i meg selv, utfordret meg selv, fått nye gode venner, en fantastisk kjæreste, en god utdanning med god lønn, når jeg var en dritt unge før så var gangster livet målet mitt, deale, penger,makt, . Men nå som jeg har drevet noe med det har jeg innsetr at jeg passer virkelig ikke til å være en gangster eller søppeljunkie/krim kall det hva du vil. Jeg er for empatisk, hater folk som raner og gir folk traumer for livet for å få inn cash, har blitt utsatt for kidnapping og nesten blitt drept av tungt kriminelle "mennesker" og den traumen sitter i fortsatt. Søppelfolk, sosiopater, og det er mange av dem i miljøet jeg var i! Fått nok av dem. Sobrilen har holdt meg unna det miljøet. Men alt er ikke bra og jeg har en stor jobb foran meg . Jeg ruser meg mest alene på Heroin eller med venner som er greie, generøse, og vil meg vel.
Jeg er ikke i mål. Legen var totalt imot LAR for typ 1mnd siden . For noen uker sia var jeg dønn ærlig og sa at jeg er super hekta på heroin og opiater, da sa han at nå er han enig i at LAR kan være min redning. Så det skal jeg søke om nå og jeg har han i ryggen.
So to the point. Har spørsmål: Er de på LAR veldig pushende på at Buvidal er tingen nå? Tingen er jeg vil overhodet ikke ha Buvidal, 1 grunn er at en venn av meg har sagt at hun blir fort syk fordi de enten har underdosert så er hun syk i en uke. Jeg vil ha Subutex, jeg er villig til å legge alle andre rusmidler på hylla, ta urinprøver, med unntak av at jeg får Sobril av legen min, og det er høyt sannsynlig at jeg får, grunnet hvor lenge jeg har vært benzo avhengig, ja frykren til fagfolka er OD pga opioder og benzo komboen, jeg skal si til dem at jeg skal være forsiktig å ta minst nulig; når angsten er verst. Så ja jeg er villig til å stikke til apoteket hver dag til jeg får tillit til henteordning! Men er de pushete på Buvidal? Tenker jo at jeg at min stemme og at jeg vil ha Subutex blir tatt på Alvor. Ja Lar er målet mitt nå. Alternativet er dessverre Heroinist livet, er ærlig med meg selv og vet at jeg ikke klarer uten lar noen år. Så målene mine er det jeg har skrevet og jeg har stort håp om å oppnå et verdig og godt liv! Ingenting skjer av seg selv, jeg er en fighter og skal klare dette! Rusen har tatt hele ungdomstia mi, hvor naturlige kjæresteforhold, gode venner, skole, ekte følelser har blitt fratatt! Alt har vært mitt valg! Thats the truth! Det var godt å skrive dette. Noen som har innspill eller tips ang LAR? Uansett Much Love og lykke til alle her og ønsker alle dere et godt liv og at dere finner lykken! Uten håp er det ikke håp! Peace and love <3 - Samael

Jeg er i LAR / NÆRME OSLO

Høres kanskje ut som jeg mener LAR er kun dans på roser og at alt blir bra. Det mener jeg ikke. Men jeg har håp om at det blir en god hjelp! Vil jeg legge til
Sist endret av Samael99; 18. februar 2022 kl. 05:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke la vennina di si buvidal-erfaring avgjøre at du ikke prøver det. Prøv begge og se hvordan det går. Alle jeg vet om som bytta til buvidal er mer fornøyd med det enn tabletter og ingen har bytta tilbake. På tabletter opplever mange uro/dårlig søvn mot slutten av natta og ubehag om morgenen, med rett dose på bividal sover alle jeg har snakka med bedre og friheten det gir er også av betydning. Hender det kan bli ubehag/abstinens like før nesre dose, men mange fpr med seg et par tabletter de kan ta ved behov da og de får komme inn litt tidligere om det er behov.
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Ikke la vennina di si buvidal-erfaring avgjøre at du ikke prøver det. Prøv begge og se hvordan det går. Alle jeg vet om som bytta til buvidal er mer fornøyd med det enn tabletter og ingen har bytta tilbake. På tabletter opplever mange uro/dårlig søvn mot slutten av natta og ubehag om morgenen, med rett dose på bividal sover alle jeg har snakka med bedre og friheten det gir er også av betydning. Hender det kan bli ubehag/abstinens like før nesre dose, men mange fpr med seg et par tabletter de kan ta ved behov da og de får komme inn litt tidligere om det er behov.
Vis hele sitatet...
Bra innspill!
Ja jeg skal ikke være vrang med dem, jeg skal ha et åpent sinn, og ta råd fra fagfolka som vet hva de driver med
Er ikke selve "rusen" jeg er ute etter. Men at det fjerner mye av rus suget, og den impulsen om å ville ta heroin hele tia forsvinner, må være en enorm befriende følelse. Men Medaljen har en bakside, det er jo at Sub er utrolig vanedannende. Men jeg er ikke dømt til Lar resten av livet og gå av og trappe ned når jeg vil. En venn av meg gjør det nå. Han er en seig kar!
Ekke noe stress å få sunutex tabletter. Du må bare hente daglig en periode før du viser at det funker så blir det slakkere. Buvidal er jo akkurat samme stoffet men du slipper den drittsmakende tabletten og hentingen. Lykke til
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lar har reddet mange venner og bekjente liv og også en av mine forelder. Hører klaging i ny og ne men sånn er det for oss alle andre ganger er det jeg som er provosert på psykologen min eller noen andre men så går det over og glemmes fordi man får stor hjelp allikevel. Bra du har fått lagt om livet så tidlig alder da er du så å si redda og har mye å glede deg over i fremtiden med et nytt og rusfritt liv og det veit jeg du klarer med den innstillinga der! Hurra for deg!