Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 15901
har nettop fått tak i noe opium, men jeg lurer på den beste måten å røyke dette på. det er sikkert 0.7 gram, neon som har råd eller erfaringer å dele? evt brukerdose?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Går ut ifra du finner en del på Erowid og lycaeum om dette. Uansett, VI VIL HA TILBAKEMELDING!
Tenkte å røyke det på søndag. har alt for mye å gjøre før det. fant ikke noe særlig på erowid, skal prøve lycaeum. Tilbakemelding kommer!
Ser fram til rapport!

Ang. røyking: Har lest på diverse lest på div. sider på nettet at man ikke skal ha flammen i dirrekte kontakt med opiumen. Det ble annbefalt å legge klumpen på et sølvpapir, varme fra undersiden og Innhaler gjennom f.eks. en tom dorull, sugerør o.l.
hvor mye betalte du for opiumen?
og så ca. hvordan er trippen?

please enlighten me!
Det er bare narkomane som røyker opium. Sjansen for å bli avhengig er relativt mye større enn ved mange andre droger.
En skal nok røyke opium en del ganger før man blir avhengig, men man skal ikke se bort fra at rusen oppleves som såpass god at det er lett å bli psykisk avhengig.

Hvis Anarcho_Defect har et bevisst nok forhold til det, så går det nok bra, men selv ville jeg nok aldri prøvd et slikt stoff, rett og slett fordi opiumsrusen kan oppleves som såpass god at det ville blitt vanskelig å ikke å fortsette å bruke det.

Å si at det bare er narkomane som røyker opium blir litt tåpelig.
Sist endret av Dionysos; 6. november 2004 kl. 02:15.
amanita:
De færreste narkomane røyker opium. Til dette er det altfor lite rus per krone
de færreste norske narkomane ja, i asia, der den dyrkes, er den et utbredt problem.
Kina har flere Opiumsnarkomane enn hele Norges befolkning.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jo.. men så er vi bare på lille 4.5 mill... det er over det dobbelte av det i london alene..
Ofte er det narkiser som selger heroin og sier det er opium for å få bedre pris og lettere solgt det til folk med lite peil.

Har røyka opium/heroin selv og det er ikke spes fett. Ikke en trip lissom.
Man blir trøtt og sløv og varm, og selv den skittneste, hardeste madrass virker myk og go' som en himmelseng.

Ikke å anbefale.

Ps. Ingenting tar knekken på menneskelig samvittighet kjappere en opiater.
Odne: Selge heroin som opium? Det funker vel dårlig. Heroin er så vidt jeg vet (hvis vi ser bort fra "black tar") et pulver som varierer i farge fra hvitt til brunt. Opium derimot er vel mer tjære- aktig. Svart eller brun klump.

Kan du utdype det med at opiater tar knekken på menneskelig samvittighet?

Til alle som råder andre til ikke å prøve opium: Jeg synes det er mer enn helt greit at dere sier deres mening.
Jeg har ikke prøvd opium selv og har ingen planer om å prøve det med det første.
Men nå har Anarcho_Defect tatt valget å kjøpe seg opium. Sånn jeg forstod det har han aldri prøvd det før.
Jeg tror ikke deres formaniger vil få ham til å endre sine planer og droppe hele greia. Hvis dere likevel vil råde han til å la opiumen ligge urørt så send han en PM eller noe så vi slipper å ha det i tråden. Dette gjelder for fremditen også og det ville gjøre meg, og mange andre, utrolig glad hvis alle overholder dette.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kanskje hvis de har veldig, veldig lite peil . Syntes selv det hørtes litt suspekt ut, har hørt om folk som har blitt solgt red rock opium (røkelse) og trodd det var opium, men aldri om folk som har kjøpt heroin i stedet for opium. Uansett så fenger vel heroin vel så godt som opium, så de ble vel ikke så veldig skuffet kan jeg tenke meg
Anarcho_Defect: Vet du hva? Du burde lese Opium for the Masses, av Jim Hogshire.

For å ta litt fra boka til Jim Hogshire bør man begynne ned en kule på størrelse med et fyrstikkhode. Opiumet skal ikke brennes eller svies, men fordampes. Etter et par lungfuller er det bare å legge hode på puta. Husk å være forsiktig med flammer og slikt, ettersom det kan være svært strevsomt å manøvrere en lighter og ett stykke aluminiumsfolie med opium i og en dassrull samtidig. Det beste er (selvfølgelig, bare hør på klangen i navnet) å bruke en opiumspipe. Lang og avkjølende. Og en stasjonær alkoholbrenner (ikke sitt og vift med en lighter første gang du prøver noe som helst) som du svinger over flammen når du vil ha et drag til.

Start med små doser. Det er ikke nødvendig å bli slått bevisstløs første gang, du kan alltids øke dosen litt etter litt.

Til alle som begynte å snakke om avhengighet og asiatere:
Det er mye som er overdrevet når det kommer til avhengighet.
Tar du for eksempel morfin, som det finnes et par prosent (avhengig av dyrkeforhold, kvalitet osv.) av i opium, må man injisere morfinet til faste tider et par ganger om dagen i *minst* 2 måneder for å bli *fysisk* avhengig.
Psykisk avhengighet er noe annet.
LOL jeg har opium planter i hagen! Pene blomster egentlig.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Freeloader: Tviler på at du får noen spesiell rus av de valmuene som vokser her i landet...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
aybara: Jo, det skal du ikke se bort ifra. Papaver somniferum frø var lenge ulovlig å importere / selge (usikker på den siste), men det betyr jo ikke at ikke mange hager har det fra gammelt av. Den er tross alt ganske fin. Uansett, nå er det lovlig igjen, og du kan plante med du vil. Pass på tho: med en gang en eventuell utvinning er påbegynt så trår man på ulovlig grunn.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Mulig.. syns jeg kan huske å ha lest at opiumsvalmuen er ganske høy (rundt meteren eller mer), og det er vel uvanlig å ha så store valmuer voksende i hagen... det finnes imidlertid mange kultiverte varianter av denne med svært lavt innhold av giftige alkaloider, og jeg vil tro det er disse det er flest av her i landet. Men jeg kan selvfølgelig ta feil...
Sist endret av aybara; 7. november 2004 kl. 03:35.
Opprinnelig postet av felix_poker
Odne: Selge heroin som opium? Det funker vel dårlig. Heroin er så vidt jeg vet (hvis vi ser bort fra "black tar") et pulver som varierer i farge fra hvitt til brunt. Opium derimot er vel mer tjære- aktig. Svart eller brun klump.

Kan du utdype det med at opiater tar knekken på menneskelig samvittighet?
Vis hele sitatet...
1.
Som alle nerkotikum er det ikke akkurat en statlig standard for hvordan det skal se ut når man kjøper det. Det varierer etter hvor det er fra, hvem som lager det, hvem som blander det ut. Hva det er blandet med osv... Man vet aldri 100% sikkert før man putter det i seg.

2.
Vis meg en narkis, som ikke ville solgt mora si for et skudd eller en blås når han desper på stoff.
Mens man ikke akkurat blir kriminell av Hasj eller flein, så er ikke det å bli hekta på opiater noen dans på roser.

Det er klart at Anarcho_Defect ikke selger mora si imorra bare fordi han har røyka "en rolig en"! Men jeg har faktisk vært i miljøet og klart å komme meg ut igjen, så jeg synes det er riktig med en advarsel. Det er ikke spesielt farlig å eksprimentere, men "-oops der fikk jeg tak i en dose til gitt! Lurer på om det er like digg andre gangen osv... En gang i måneden er vel ikke farlig!"
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Som alle nerkotikum er det ikke akkurat en statlig standard for hvordan det skal se ut når man kjøper det. Det varierer etter hvor det er fra, hvem som lager det, hvem som blander det ut. Hva det er blandet med osv... Man vet aldri 100% sikkert før man putter det i seg.
Vis hele sitatet...
Opium er melkesaft fra valmuen, som stivner og blir brun/svart. Heroin er et pulver, som varierer i farge. Så selv om du ikke alltid kan vite hva et stoff er, er det i alle fall ganske lett å skille mellom heroin og opium.
Opprinnelig postet av aybara
Heroin er et pulver, som varierer i farge.
Vis hele sitatet...
Og brun heroin som er litt klissete blir da en brun klump.
Odne: Face it! Heroin og opium er ikke særlig like i utseende/ konsistens.
Nå er opiumen røyka. Eneste jeg har å raportere er at jeg fikk en litt digg følelse i kroppen. Blei litt "loka"/forvirra og var ganske sløv i en del timer fremover. Røykte det fra et sølvpapir med en dassrull over. I bunn og grunn en litt skuffende rusopplevelse, men det kan vel hende at man må "innrøykes" på opium også som med så mange andre rusmidler?
Anarcho_Defect: Jeg har, som tidligere nevnt, aldri prøvd opium selv.
Imidlertid har jeg lest endel om temaet og jeg må si at det du beskriver høres ut som en typisk opiumsrus, dog kanskje litt svak?
jeg foreslå kanskje å ikke røyke det i det hele tatt jeg!
Litt for sent, fordi det har han allerede gjort :P

Idioten, huh ?

*wannabetøffingsomtøffermegpåfreakforumfordijeg røykeropium*
Tråden ligger under "Rusmidler".
Har du noe imot rusmidler, la vær å "WANBEBATTØØFFF" tøffe deg på rusmidler forumet på nff.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Regler ang. dette forumet! !LES! (21. Oktober 2002 til 20. November 2010)
--------------------------------------------------
Ser det gang på gang at folk poster noe som "dop er ikke bra, slutt" og sånne ting i rusmiddel forumet, i sammenhenger hvor dette egentlig er helt uvesentlig. Det er selvfølgelig flott om folk som av erfaring, eller gjennom kunnskap generelt, kan advare folk mot bruken av en spesifik type dråger og dokumentere dette på en eller annen måte, men kommentarer av den nevnte typen kan vi vel spare oss for? Jeg tror faktisk alle som har brukt/bruker dråger har hørt noe lignende x-antall ganger tidligere likevel, og at en fattig liten ubegrunnet kommentar på et internett-board skal kunne få en til å endre mening har jeg vanskeligheter for å tro.

Vi ser helst derfor at dere sparer dere (og oss) for slike kommentarer i fremtiden
Vis hele sitatet...
Til pekan og Kpt: Få dere et liv. Slutt å bry dere om hva andre måtte ønske å prøve ut. Finn ting ut ting av dere selv for dere brauter avgårde som uvitende dumme sauer. Pk politi trenger ingen.

joda, kan være enig med deg felix_P. Kunne nesten tenke meg hvordan det kunne ha blitt med litt større doser. Fikk liksom "pirka litt bak øret"
▼ ... noen uker senere ... ▼
Klødde det på nesa?
:-)
▼ ... over et år senere ... ▼
Har fått muligheten til å ordne meg litt opium. Har lest det jeg finner her på forumet og erowid, men kan ikke finne noe spes. angående skader, osv. Noen som vet risikoen med Opium, utenom avhengighetspotensiale? Har en innbildning at det er relativt harmløst så lenge man ikke gjør noe vane av det. Har bare tenkt å teste for å se hvordan det er. Evt. et nytt forsøk til sommer'n elns.
Erowid har ikke mye info om opium, så der er det lite å hente (for en gangs skyld).
Mitt intrykk av stoffet er imidlertid som ditt, det virker ganske ufarlig, så lenge man
ikke overdoser eller blir avhengig. Men, når man tenker seg om så er det jo slik med
de aller fleste rusmidler...
Hvis man har en god del valmuer i hagen, kan det kanskje være en ide å starte smått, med litt te (hvis man på død og liv må legge seg borti opiater altså)?
Sitat av Brujo de la colonia (på edot)
For tea, a good place to start is 5 grams dry pods (without the seeds) chopped up fine in a coffee grinder.

It's always better to start low and go up with poppies, as their potency varies greatly. It's easier to take more if the effects are not pleasant enough, than it is to OD.
Vis hele sitatet...
Also, the entire plant contains opium from the roots on up to the pods. Leaves can be smoked alone or mixed with other herbs.

The entire plant roots and all could be dried, chopped up, and made in to tea also.
Vis hele sitatet...
Start low 3-5 grams, BY WEIGHT, and work your way up. Be aware that it might take 45-90 minutes after drinking tea before full effects are felt. So DO NOT boost until after that, so you know how deep in to it you are. Also be aware taht effects can last a long time, 8 hours or more in many cases.

Also of extreme danger with poppy tea is combinations. Especially alcohol, benzos, or other downers. NEVER drink a lot of alcohol until you are shitty, then drink some poppy tea.

Drink the tea first, wait for effects to manifest, then if you want to enjoy 1-2 beers or glasses of wine with food, do so slowly and with caution. Never ever drink poppy tea on top of a lot of alcohol, and never ever power pound alcohol after drinking poppy tea.

These things are no joke, a careless person can wind up addicted, or in the hospital, or OD and die.
Vis hele sitatet...
red rock opium - som ble nevnt tidligere her - er som sagt en røkelse,
mer kjent som Dragon's Blood. Utseendet minner litt om lava, og den har visst en ganske fruktig og krydderaktig lukt. Noen liker det og andre kan ikke fordra det
Sist endret av okaminaru; 4. februar 2006 kl. 12:30.
http://www.heroinhelper.com/user/admin/smoke.shtml <--- en guide til hvordan røyke heroin.

Står på engelsk men er forståelig for de fleste (vil jeg tro).
Heroin? Hva i all verden skal man med det? Da ser det ut til at jeg kommer til å ordne noe. Er ikke sikker når og hvor mye, men antagelig til helgen. Om alt går som det skal kommer jeg med tilbakemelding.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Tias
med en gang en eventuell utvinning er påbegynt så trår man på ulovlig grunn.
Vis hele sitatet...


Det faktisk først når du skraper saften av blomsten at det er ulovlig. Det er ikke ulovlig og stikke hull på dem. Men når saften fra plantene er skrapt da har man gjort noe ulovlig. Husker ikke hvor jeg leste dette så jeg kan ikke komme med kilder akkurat nå, men skal lete litt og se om jeg finner igjen det skrivet.
Jeg kom over denne på lycaeum:
http://forums.lycaeum.org/cgi-bin/ul...c&f=6&t=001286

Genial tekst! I stil med DonVitos advarsel om amfetamin, bare mer humoristisk.
Det er mulig linken ikke funker om man ikke er registrert på forumet...
Nå har ikke jeg lest hele tråden, så beklager hvis noen har sagt noe lignende.

Men jeg har røyket ganske mye heroin opp igjennom årene, og også en del opium. Etter min erfaring er heroinen myye bedre enn opiumen du får i Norge. Med unntak av en periode jeg fikk opium direkte fra en iraner som fikk det direkte fra sine utenlandske kilder.

Rusen er ca. den samme likevel, og heroin er mye billigere. 200,- for et kvart gram, og det holder fint hele kvelden. Men husk å ikke spør om prisen, for da sier de 250. Bare gi dem en 200-lapp så er det greit.

Men som alle vet er det utrolig vanedannende, og folk som tendenserer til å ta av på nye dop bør definitivt ikke begynne. Jeg kjenner mange som har brent seg på det. Jeg tok mye heroin for 12-13 år siden sammen med en kamerat, men sluttet den dagen han ringte meg og sa han hadde blitt hekta.

Siden da har jeg gjort det en gang i blandt, med mellom ett og to års mellomrom. Det er digg med minus, men farlig farlig....
Hvor lenge varer 1g opium, og hva er ca. pris? Er helt grønn på dette området, og hadde vært kjekt å vite før jeg begynner å ordne meg.
Det er mange år siden sist jeg røyket opium, men jeg mener å huske at jeg betalte ca. 400 for et gram. Tror kanskje det varte en kveld, kanskje som en kvarting heroin?

Men tror kanskje jeg fikk det spess billig da, mener å huske at jeg solgte et videre for 600 til en fyr jeg aldri har likt, men som liker opium.. og han var ikke misfornøyd med prisen.

Nei, umulig å huske nå. Uansett, du røyker ikke ett gram opium på en gang, også varer det så og så lenge. Du røyker litt, røyker en bønne, blir stein, røyker litt til, en joint til, osv osv.

Heroin og opium er ikke noe spess uten noe i tillegg, det være seg hasj, piller og/eller alkohol.
hva skjer vist man tar ett par småbiter opium i en hasj-joint? funker ikke opiumen da? Må man røyke det i sånn spesiell pipe?
Sitat av felix_poker
Jeg kom over denne på lycaeum:
http://forums.lycaeum.org/cgi-bin/ul...c&f=6&t=001286

Genial tekst! I stil med DonVitos advarsel om amfetamin, bare mer humoristisk.
Det er mulig linken ikke funker om man ikke er registrert på forumet...
Vis hele sitatet...
Haha! Takk for den linken, det var god lesning!


PS: Har akkurat registrert meg på forumet her nå. Fant det igår. Det virker som et bra sted, selv om jeg til nå bare har sjekka ut Rusmidler-forumet.


-Edit- Bare så det er sagt; "Haha"'et jeg skriver betyr ikke at det bare er _morsom_ lesinng..
Sist endret av Trommis; 14. februar 2006 kl. 21:02.
Sitat av lanze
hva skjer vist man tar ett par småbiter opium i en hasj-joint? funker ikke opiumen da? Må man røyke det i sånn spesiell pipe?
Vis hele sitatet...
Det vil fungere å legge noen biter i en joint, men det er ikke sikkert det er den beste måten, for å si det sånn...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Odne
Ofte er det narkiser som selger heroin og sier det er opium for å få bedre pris og lettere solgt det til folk med lite peil.

Har røyka opium/heroin selv og det er ikke spes fett. Ikke en trip lissom.
Man blir trøtt og sløv og varm, og selv den skittneste, hardeste madrass virker myk og go' som en himmelseng.

Ikke å anbefale.

Ps. Ingenting tar knekken på menneskelig samvittighet kjappere en opiater.
Vis hele sitatet...
Haha, ikke til å anbefale? Høres jævlig chill ut spør du meg
en metode å røyke opium på, nok ikke den mest effektive men men, funka i en bungalow på grensa til burma :P ta en ståltråd, f.eks. en kleshenger, på den ene enden klistrer du fast en liten klump opium, den andre enden varmer du opp til den gløder så setter du de sammen slik at opiumen fordamper... husk å sug i deg dampen !

ellers funker det jo å mekke te, men da bør du kanskje vite mer om styrkeforhold osv.....

trykke bøtte med opium funker også bra, men husk at opiumen "smelter" og trenger sterk varme.... mekk ett trekk med mye pot, legg opiumen oppå og fyr opp med en stormlighter!

men den beste måten er vel kanskje å reise inn i jungelen i burma og finne seg en hilltribe... legge seg ned på gulvet og la hodet hvile på en liten pute mens ei deillig jente fyrer opp opiumspipa for deg mens du bare puffer og puffer til du drømmer deg helt vekk

mmmmmmm