Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2122
Hallo Folkens?

Hvorfor snakker ingenn har om dette rå kule spillet?

jeg har snart Level 50 på spillet, og er stort fornøyd, jeg koser meg både i Spartan Ops og Multiplayer.

jeg har veldig lust på å finne meg flere xbox Live venner fra Norge.

om de er over eller under 18 spiller ingen stor rolle for meg. bare at jeg kan få meg en god gjeng til å spille dette.

nå midlertidlig har jeg bare 2 venner på live som spilller Halo 4. for det meste spiller jeg Black ops 2 over PSN med vennene jeg bor med i nærheten, men black ops 2 e langt i fra like gøyt som Halo er.
ble lei, ikke halvparten så bra som halo 3. :<
Trådstarter
38 0
halvvparten så bra? ka er det halo 3 har som halo 4 mangler? ingenting!

Halo 4 er blitt langt gøyere en det 3 eller Reach er.
Spilte mye Halo: Combat Evolved, men syns ikke egentlig at Halo 3 osv var det helt store.
Er vel ikke akkurat det at det ene Halo-spillet er bedre enn det andre, men når Halo 3 kom var det et mye større spill enn når Halo 4 kom. Jeg hadde nok godt over 1000 timer på Halo 3, mens på Halo 4 tror jeg ikke jeg har runda 10 engang. Ikke fordi Halo 3 var et så mye bedre spill, men fordi jeg hadde mye større glede av å spille det.
Trådstarter
38 0
jeg syns at våpene i halo 3 e ræva dårlige. spesielt magnum, der kan du ikke zoome in med den så skyte. synes at alle våpene i halo 3 var lyddempet i tileg.

det eneste jeg savner i Halo 4 er playlistene Multiteam og Race.
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Halo 4 er et konge spill, men driver å flytter så har ikke fått opp nettverk enda. Hvis du er en true halo fan burde du elske Halo 4 siden det er et bra spill. Liker at 343 prøver noe nytt med spillet
Trådstarter
38 0
Ja eg digger, at 343 tok fra noen gode ideer som COD hadde veldig lenge. jeg digger alle Haloer og har også rundet alle Haloer. gleder meg å få game med deg en eller annen gang.
Har sittet på gjerdet en god stund over Halo 4, Intrykket mitt er at Halo 4 ser bra ut, det virker kult, men det er ikke unikt på en måte som frister meg til å skaffe det.

Halo 3 derimot var svære greier. har noen tusen online matcher bak meg og det var kos hele tida. Det jeg digga mest med Halo 3 mangler i Halo 4. Less is more. Halo 4 er så CoDifisert at det er til å spy av, Loadouts, Abilities, Specializations, Ordenance Drops osv. Det jeg digga med Halo 3 var at alle hadde samme utgangspunkt ved spawn, Samme våpen, samme hurtighet og spenst og alt henger på at spilleren har skills. Det var jo selvsagt problemer med glitcher og lag men det var greit. Nå handler det bare om DLC, ranking og levels.
Aldri likt Halo serien.
Trådstarter
38 0
hold deg til cod du da

Halo 3 hadde også en form for lodouts og abilitys, bare at du ikke kunne velge de selv, det er en standrd i de fleste skytespill, og jeg er glad for at halo 4 greide få det endelig till at det blir litt likt som cod. halo 4 baserer fremdeles på skills, seff e den ene sterke enn den andere, men jeg klarer fremdeles fint å banke han opp som har sterke våpen enn det jeg har. jeg må bare tenker på hvilket våpen han har så kan jeg finne på en strategi mot dette. jeg klarer å drepe de fleste med bare assult rifle og pistol.
Sist endret av csch92; 11. desember 2012 kl. 11:46.
Sitat av iGlenn Vis innlegg
Spillet mangler ranks. Det er som i Reach; det spiller jo ingen rolle om du vinner eller taper. Du kommer jo opp i "rank" uansett, men denne har jo absolutt ingen betydning.
Vis hele sitatet...
Sitat av iGlenn Vis innlegg
1) 343i har gitt spillere fra statene mulighet til å ranke opp dobbelt så fort som resten av verden, da de kan kjøpe brus og potetgull med koder som gir dobbel XP.
Vis hele sitatet...
Hva er problemet med dette, når du selv uttaler at ranks er helt meningsløst? Jeg har aldri spilt det selv, men synes dette utsagnet hørtes litt rart ut
Fordi det er mange flere konkurrenter nå enn det var før, ala Medal of Honor, Call of Duty, Battlefield og slike spill. Halo er ikke det største spillet lenger, og blir derfor snakket mindre om.
Halo 4 mangler det som gjorde Halo-serien veldig populær, og har gått mer og mer i sporene til CoD.
DMRen er alt for kraftig i forhold til alle andre våpen i spillet. Det er nesten ingen vits å bruke andre våpen over Xbox Live, da du kan drepe motstandere med 5 skudd fra DMRen over lange avstander (f. eks på åpne baner som Complex).
Våpene er mer balanserte over LAN, men det hjelper jo ikke så veldig mye.

En annen ting som irriterer meg at du ikke blir dratt ut av siktet når du brukeren sniperen når du blir skutt på, istedenfor kom det en slags risting (i team snipers), mens i andre spillelister skjer det ingenting. Dette gjør at sniperen er alt for lett å bruke.

Spillet mangler ranks. Det er som i Reach; det spiller jo ingen rolle om du vinner eller taper. Du kommer jo opp i "rank" uansett, men denne har jo absolutt ingen betydning.

Spillelistene er så som så, og banene er stort sett store og kjedelige.

To ting som gir amerikanere en "fordel":
1) 343i har gitt spillere fra statene mulighet til å ranke opp dobbelt så fort som resten av verden, da de kan kjøpe brus og potetgull med koder som gir dobbel XP.
2) Spillere fra statene fikk låst opp flere ranks/specializations raskere enn resten av verden, altså de som ikke hadde bestilt limited edition og sånt.
Ikke det at jeg bryr meg om disse tingene, da "ranken" i bunn og grunn ikke betyr noe, men dette blir litt mer en prinsippsak.

Jeg kan fortsette å skrive på denne måten en god stund til, men jeg tror dette får holde. Jeg deler stort sett det samme synet som Scott "Gandhi” Lussier skriver om i bloggen sin: http://scandhi.wordpress.com/
Forhåpentligvis kommer ordentlig rankingsystem og bedre spillelister til neste år, og da blir jo ting mye bedre enn det er nå. Det er trist å se at det er såpass få som spiller H4 sammenlignet med tidligere spill, men det er også veldig forståelig.
Minner om at tidligere Halo-spill også har vært litt dårlige i starten sammenlignet med noen måneder etterpå - Halo: Reach ble jo mye bedre etter de fjernet bloom og den dritten der.

Sitat av Mandokir Vis innlegg
Hva er problemet med dette, når du selv uttaler at ranks er helt meningsløst? Jeg har aldri spilt det selv, men synes dette utsagnet hørtes litt rart ut
Vis hele sitatet...
Ble litt rot her. Slettet innlegget fordi jeg ikke kunne endre det 5 ganger! Beklager dette.. er litt ny her, hehe.

Dette er som sagt mer en prinsippsak. Syns det er idiotisk å favorisere amerikanske spillere og gi dem fordeler, uansett hvor ubetydelige disse er.
La oss si at du spilte for å komme først til den høyeste ranken (lvl 130), hvor stor sjanse hadde du hatt mot amerikanere som ranket dobbelt så fort opp?
Sitat av iGlenn Vis innlegg
Dette er som sagt mer en prinsippsak. Syns det er idiotisk å favorisere amerikanske spillere og gi dem fordeler, uansett hvor ubetydelige disse er.
La oss si at du spilte for å komme først til den høyeste ranken (lvl 130), hvor stor sjanse hadde du hatt mot amerikanere som ranket dobbelt så fort opp?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skjønner hva du mener, men synes det blir litt søkt å klage på en bitteliten sak som trolig kun påvirker noen få promille av alle som spiller. Og om spillet hadde vært bra nok hadde nok ikke dette påvirket hvorvidt man gidder å spille det eller ikke
Det er nok ikke derfor det er så få som spiller eller snakker om Halo 4, det er nok mer av de andre punktene.
Jeg spiller Halo 4 en del, men ikke i nærheten av like mye som jeg gjorde på Halo 3. Grunnen er rett og slett fordi banene ikke er noe å rope hurra for, spillet er for lett (lite skille mellom gode og dårlige spillere) samt at det ikke er noe å oppnå. Det blir derfor litt kjedelig i lengden.

Men det blir forhåpentligvis mye bedre etterhvert, for spillet har jo et stort potensiale.. det er bare noen endringer som må til.
At spillet er CoDifisert er ikke noe vi som har vært med "fra starten" synes noe om heller. Men heldigvis spilles alt av turneringer o.l. med modifiserte loadouts, slik at alle har samme utgangspunkt. Over jul kommer det også en spilleliste med slike kompetitive instillinger (MLG-innstillinger).

PS til de som er på jakt med nordmenn å spille med: sjekk ut http://www.halonorge.com og forumet der
Gamertag: Logic G

Dinga akkurat SR74!
Halo 4 er "Da Shit" brah
ESM
Lazy Generation
Som Øby sier, sjekk ut HaloNorge.org!

Der er det en egen tråd hvor haugevis av spillere har lagt ut sin gamertag. Det skal dessuten arrangeres flere turneringer på i Halo 4 på nyåret med 2v2 og 4v4 format. Anbefaler alle som har spillet og melde seg på til disse, hvertfall de turneringene som er over live! Det har ingen ting å si om du er dårlig eller god, det er uansett gøy! Spesielt om du kommer på LAN og får en skikkelig dose med Halo custom games med andre interesserte.
jeg prater ikke om Halo fordi hele spillet suger..
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
jeg prater ikke om Halo fordi hele spillet suger..
Vis hele sitatet...
Det er jo selvfølgelig bare din mening. Som jeg forsåvidt ikke skjønner hva du baserer det på.
Noen som vet hva jeg må gjøre for å få nye Specializations? Etter at jeg ble level 70 og gjorde meg ferdig med Operator har jeg ikke fått noe jeg kan fortsette med.
Halo 4-video: HaloNorge Topp 10 #1
http://www.youtube.com/watch?v=uKbG2TcmWHA

Vi tar snart imot klipp til #2, så om du har noen fete klipp på lager er det snart på tide å sende dem inn
Trådstarter
38 0
Sitat av Øby Vis innlegg
Halo 4-video: HaloNorge Topp 10 #1
http://www.youtube.com/watch?v=uKbG2TcmWHA

Vi tar snart imot klipp til #2, så om du har noen fete klipp på lager er det snart på tide å sende dem inn
Vis hele sitatet...
Kan jeg være med i denne gjengen? hadde vært døds kult.

jeg lurer på en ting, funker File Sharing hos noen her?

jeg få ikke opp baner fra andere slik det var i Reach før. dette suger litt, håper de få det tilbake igjen.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
har bestil limitet edit, venter det imorgen eller dagen etter :P gleder meg !
Csch: Fileshare er ikke helt oppe og går enda.

Hvis du vil sende inn klipp til neste topp 10, følg med her: http://halonorge.org/site/community/...p=52723#p52723
En forumtråd for innsending av klipp til utgave #2 kommer opp og gå snart.