Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 472
Da tenker jeg kriminalitet som ran, innbrudd, kupp, salg og kjøp, egentlig alt som gir økonomisk vinning. Tidspunktene for lovbruddene kan gå fra 1700 - 2000, Foretrekker om handlingen enten er lagt til Østlandet eller Trøndelag, men andre steder i Norge går greit. Har nylig hørt igjennom alle episodene jeg fant interessant av podcasten gamle greier. Godt mulig det er eneste podcasten som snakker om krim begått i gamle dager. Veldig flink til å både formidle samt å legge på egnede lydeffekter og musikk til episodene.

Er spesielt interessert i å høre om tidligere mestertyver. Har hørt episodene om Ole Høiland og Elias Tønnesen.
Sist endret av Bitcoingal; 2 uker siden kl. 11:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har lest noen historier om gamle skapsprengere. Sikkert laget podcaster om det. Thor Gotaas har mye spennende om rare folk som finnes på div podcaster og bøker.
Henrettelsespodden.
Vet ikke om du har hørt gjennom krimpodden, avhørt, kriminalkrøniken og slikt. Jeg har ikke sjekka alt personlig, så hvor langt tilbake de går er jeg usikker på. Men det finnes en del om Østlandet fra rundt om kring 2000-tallet der ihvertfall.
Også er jo røverradion en episk klassiker. Radio av (og for) de innsatte i norske fengsler. Den er ikke dedikert til å gå inn på spesielle saker, men det dukker garantert opp forskjellige greier der.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Ikke en podcast men et intervju fra 1993 med en skapsprenger: https://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_dra_1993-18401P
Sist endret av Barte-Sam; 2 uker siden kl. 14:33.