Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1987
Teknologien er ganske ny. Kan faktisk ikke gå særlig mye lengre enn år 2000 for å finne brukbar filming om hvordan livet var da. Misunner de som blir født i år 3000 og kan sitte og se på hvordan 17.mai feiringer ble feiret (om de feirer 17.mai om 1000år da), underholdning i høy kvalitet for jeg tviler på at pikslene blir særlig bedre i år 3000. Vi har vel maxet ut det potensialet ganske så bra. Faen hvor fett hadde det ikke vært om vi kunne lest om hva vikinger i Norge tenkte, sett twitch/youtube fra svartedauden , svenskene som angriper Norge. Jeg ville valgt å bli født i år 2500-20000. Vi er født inn i en gulltid, det er som Norge er Real Madrid i sin glansperiode, men vi mangler videoarkiv av god kvalitet og sikre kilder på hvordan livet faktisk var for 200-200000 år noe som de som blir født i år 2500-2000000 enkelt jan oppleve. solen skal vel leve i noen milliarder år til så kunne lagt på enda flere nuller.

Hvis Verden unngår store epidemier som svartedauden som utryddet 60% av ihvertfall Europas befolkning hvor mange mennesker bor i Norge i år 3000? Kanskje Trondheim kan skilte med 2 millioner og Oslo med 10 millioner og Norgei sin helhet med 30-40 millioner.
Sist endret av Tynnedekk; 1 uke siden kl. 16:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
1800 tallet hadde passet meg bra.
Storetrær
Lycke's Avatar
Ville vært født i 1976, så jeg var ungdom på starten av 90-tallet og ung voksen på tidlig 2000-tallet. Virket som en gull-era for house, techno og trance og gode raves og fester + ingen smart telefoner eller sosial media.
Før jordbrukens tid. Når man levde livet sitt i stammer. År 10 000 til 40 000 før kristus.

Joda, moderne medisin og alle de greiene der. Men jeg kjøper ikke argumentet at det moderne samfunn har gjort oss lykkeligere. Kanskje mer komfortabelt - men smakte det dermed ikke enda bedre når man først fant en fant et frodig område man kunne gjøre sitt eget. Føltes det ikke enda bedre ut når man først satt foran bålet med sine nærmeste og kjære. Hvordan må det ha føltes ut når man endelig felte den hjorten med gutta og man visste man hadde mat for en liten stund til i hvert fal.

Et slikt driv tror jeg mange savner den dag i dag. Det er det vi er laget for. Det hjernen vår er skapt for å håndtere.

Ikke alle disse tingene.

P.s. Er ikke deprimert - tvert i mot.
2pac alive in serbia
1986
Trådstarter
Kan jo også å være at vi er født inn i gulltiden på samme måte som Rosenborg i Champions League med Eggen år 1995-02. Kvartfinale mot juventus i 97. Og at Verden går kraftig i utfor bakke. Hvem veit. Kan det bare gå oppover da?
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
1960
Da hadde jeg vært ni år samme året som Apollo 11 landet på månen
Skulle ønske at jeg hadde sett den

Muligens så ville jeg ønsket å bli født enda tidligere, for eksempel 1910 så jeg ikke hadde sett dagen sosiale medier ble den stygge tingen den er
Sist endret av 1Rapper; 1 uke siden kl. 17:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Steinalderen. Ikke mye drama og unødvendig skit.

Et fokus på overlevelse tror jeg er sunnere enn livet folk flest lever i dag. Med folk flest mener jeg folk flest fra den vestlige verden
Sist endret av SkammeligNykter; 1 uke siden kl. 18:08.
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Muligens så ville jeg ønsket å bli født enda tidligere, for eksempel 1910 så jeg ikke hadde sett dagen sosiale medier ble den stygge tingen den er
Vis hele sitatet...
Hadde vært digg med to verdenskriger ja
Sist endret av TrippyKing; 1 uke siden kl. 18:07.
Sitat av Lycke Vis innlegg
Ville vært født i 1976, så jeg var ungdom på starten av 90-tallet og ung voksen på tidlig 2000-tallet. Virket som en gull-era for house, techno og trance og gode raves og fester + ingen smart telefoner eller sosial media.
Vis hele sitatet...
Kan skrive under på at det var jævlig artig tid når Xtc bølgen traff oss midt i trynet Veldig kjekt at det ikke ble dokumentert
Tidlig 18- eller 1900 tallet. Null telefon og svært lite fremgang på teknologi siden er veldig tiltrekkende for min del.
Hater det at hele verden og da spesielt livene våre, i hovedsak er online. (Spesielt hvis du er født etter 2000).

AI er jo sykt fett å oppleve, spesielt fremgangen vi kommer til å se de neste 50 årene. Men det er også drit skummelt imo, vi aner faktisk ikke hvor langt det kan gå.
Storetrær
Lycke's Avatar
Sitat av above Vis innlegg
Kan skrive under på at det var jævlig artig tid når Xtc bølgen traff oss midt i trynet Veldig kjekt at det ikke ble dokumentert
Vis hele sitatet...
Jeg tviler ikke! Heldigris
1945. Boomer. Opplevd 60-tallet som ung, fått fast jobb og bolig ikke alt for dyrt, opplevd lønnsvekst og oppgangstider, optimisme, opplevd verden før digitalisering og forflatning, opplevd barndom uten materiell overflod, men likevel nok, som godt grunnlag for resten av livet.
Ellers: år 0, møte Jesus og se om han var så fantastisk.
Sist endret av okbrukernavn; 1 uke siden kl. 17:08.
1845. Jeg ønsker å være del av dem som reiste fra Norge til USA. Da hadde jeg tatt til meg så mye land som mulig, blitt steinrik, levd igjennom den ville vesten og borgerkrigen som ung voksen, og sikkert dødd av lungebetennelse i en alder av 30. Perfeksjon
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
1845. Jeg ønsker å være del av dem som reiste fra Norge til USA. Da hadde jeg tatt til meg så mye land som mulig, blitt steinrik, levd igjennom den ville vesten og borgerkrigen som ung voksen, og sikkert dødd av lungebetennelse i en alder av 30. Perfeksjon
Vis hele sitatet...
Evt. skutt av deg huet under depresjonen.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
"Wherever you go, there you are." Det er ikke så mye som skiller oss fra andre mennesker i løpet av de siste flere tusen årene. De siste tiårene har vi bare hatt en mer realistisk tilnærming til hvor fucked vi er.
Tidlig 1970 som Fattern. Gullalder’n for rock & heavy metal som han fikk oppleve på slutten av 70-tallet & 80-90 tallet

Eventuelt bli født tidlig på 80-tallet, høre 2pac, Mobb Deep, de der, gullaldern på 90 tallet - jeg hadde kost meg
2150-ish, sett hva fremtiden vil bringe.
Jeg tror ikke jeg vilke byttet. Er født i 73. Barne og ungdomstid på 80 tallet. Vi var alltid ute å lekte i gata. Alle var det slik at vi kunne leke leker sån som slåball , boksen går osv. og så kom breake dance og det var vanlig å stå ute i gata med getho blaster å danse. Og C64 og vi begynte å være mere inne å game. Og så ha feste å ungdomstiden på 90 takket. Vi hadde en liten lastebil som vi fylte alle på lasteplanet fir å kjøre dit det var fest. Selv om vi ikke hadde mobiler gikk alltid jungel telegrafen hvor det var fest i kveld. Det var gjerne på en Strand, et fjeld eller en skog. Det var gjerne 300 + ungdommer, men sjeldent noe bråk. Om det var noe så var det gjerne 2 som kranglet om den samme jenta. Poltiet brukte hele kvelden på å finne ut hvor vi var, og når de hadde funnet oss var det mere for å kjøre hjem de fulleste jentene enn å lage problemer. Alltid god stemning, og mye god musikk.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Rundt 1980 kanskje så jeg blir riktig alder til å oppleve Hyperstate og de tidligere love parade
1349 var visstnok ganske actionfylt.
2124. Mest sannsynlig er vi bare 100 år unna drømmen om å bli human-machine hybrids. Udødelige cyborgs med cybernetic implants. Type ironman suits bare på innsiden og utsiden.

Evt. 3. verdenskrig har skjedd og jeg blir født som huleboer med 3 armer, 7 tær og 1 øye pga. de radioaktive skadene på foreldrene mine. Og verden er et post-apokalyptisk helvete der vi må jakte radioaktive ekorn for å overleve.
2pac alive in serbia
Kan utdype hvorfor jeg valgte 1986. Har vært datanerd helt siden jeg var liten, men er for ung til å ha opplevd de kuleste årene online. Vi hadde windows 2000 på skolen ila mine første år på barneskolen (og du vet de er alltid litt utdaterte på skolen). Fikk såvidt oppleve slutten på web 2.0 før tenårene, skulle ønske jeg var tenåring rundt web 1.0 tiden.

Mulig litt teit at jeg lar noe slikt som dette definere ønske for når jeg ble født, men jeg hadde også vært i jobbalder da krona enda var sterk. Jeg kjøpte krypto med sparepenger når jeg var tenåring i 2013, og hadde vært finansielt "set", hadde jeg gjort samme valg i en litt mer voksen og finansielt beriket posisjon.