Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3394
viss jeg anmelder min mobil stjålet og leverer imei nummeret, hva kan da politiet gjøre? kan de bare sperre mobilen eller finne ut hvemsitt simkort som er i den? lokalisere hvor den er? også om mobilen er av?

Takker, mistet min telefon
De sperrer telefonen og later som de driver med etterforskning
Om telefonen din er stjålet, kontakt politiet.
Om du stjal den først, kontakt en venn.
Sitat av Awarize Vis innlegg
Om telefonen din er stjålet, kontakt politiet.
Om du stjal den først, kontakt en venn.
Vis hele sitatet...
Hva du mener?
Kan IMEI nr direkte vise sim-korte, bare om dem brukte simkorte 1 gang i 10 sec? deretter har telefon vært offline siden, snakk om 2 dager offline.

IMEI er den "koden" som er bundet opp mot telefonen, sperres IMEI nummeret så vil ikke telefonen kunne brukes i store deler av EU.
Sitat av Settoz Vis innlegg
IMEI er den "koden" som er bundet opp mot telefonen, sperres IMEI nummeret så vil ikke telefonen kunne brukes i store deler av EU.
Vis hele sitatet...
Okei, så den logger ikke simkort informasjon, som eventuelt brukes på den telefon? :s

kontakter politiet eller noe sånt senere
Sitat av kaffepulver Vis innlegg
Hva du mener?
Kan IMEI nr direkte vise sim-korte, bare om dem brukte simkorte 1 gang i 10 sec? deretter har telefon vært offline siden, snakk om 2 dager offline.

Vis hele sitatet...
IMEI har ingen tilkobling til sim-kort, uansett. Utenom at sim-kortet er i telefonen.

Om du vil se på telefonens aktivitet, ville jeg forsøkt å ta kontakt med din leverandør. F.eks ringe Telenor, og spørre om en "rapport" fra den siste uken.
Sitat av Awarize Vis innlegg
IMEI har ingen tilkobling til sim-kort, uansett. Utenom at sim-kortet er i telefonen.

Om du vil se på telefonens aktivitet, ville jeg forsøkt å ta kontakt med din leverandør. F.eks ringe Telenor, og spørre om en "rapport" fra den siste uken.
Vis hele sitatet...
Ah, tenkte hvis den person benytter seg av sitt eget simkort.
Sitat av kaffepulver Vis innlegg
Ah, tenkte hvis den person benytter seg av sitt eget simkort.
Vis hele sitatet...
Da kan de egentlig spore den opp, ved hjelp av IMEI alene. Noe de trolig ikke gjør.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Om du ikke har et sporingsprogram på telefonen slik iPhone har eller apps gir deg til android, så er det bare å glemme den telefonen. Du har gitt politiet IMEI sånn at telefon blir sperret, men er lite mer enn det som skjer. Politiet bruker ikke masse ressurser for å spore opp en stjålet telefon.
De sperrer telefonen på IMEI-nummer. De KAN finne ut hvem sitt simkort som er i den, og lokalisere hvor den er (men bare når den er påslått, eller i det minste når den SIST var påslått). Men det krever rettslig kjennelse, og gjøres kun i alvorlige saker hvor det står om liv. Ikke ved simpelt tyveri.
Sitat av kaffepulver Vis innlegg
viss jeg anmelder min mobil stjålet og leverer imei nummeret, hva kan da politiet gjøre? kan de bare sperre mobilen eller finne ut hvemsitt simkort som er i den? lokalisere hvor den er? også om mobilen er av?

Takker, mistet min telefon
Vis hele sitatet...
DDet finnes sporingsprogrammer som tar bilder og sender deg en sms om hvor pc,n befinner seg men du må selv kreve den tilbake.Politiet tar ikke slike jobber.SYKT da de IKKE gjør jobben sin men de er jo ikke nie nytt
Jeg vet om sproringsprogramer, men hva skjer om feks, gjennoppretter av min telefon?
Tilbakestiller den fabrik instillinger?
da minster jeg appsene
Sitat av Bevi Vis innlegg
SYKT da de IKKE gjør jobben sin men de er jo ikke nie nytt
Vis hele sitatet...
Det at politiet ikke velger å prioritere stjålet/mistet forbrukerelektronikk betyr ikke at de ikke gjør jobben sin, din fjøsnisse.
Hadde du hatt aktivert Find My iPhone hadde det vært en smal sak å spore den opp.
Hvis du kjenner noen som jobber i Telenor eller Netcom så kan du spørre dem fint om de kan spore opp telefonen for deg. Det tar nemlig 2 minutter å sjekke hvem som har satt SIM kortet sitt inn i telefonen din
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hvis du kjenner noen som jobber i Telenor eller Netcom så kan du spørre dem fint om de kan spore opp telefonen for deg. Det tar nemlig 2 minutter å sjekke hvem som har satt SIM kortet sitt inn i telefonen din
Vis hele sitatet...
Og er veldig langt over kanten på loven.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hvis du kjenner noen som jobber i Telenor eller Netcom så kan du spørre dem fint om de kan spore opp telefonen for deg. Det tar nemlig 2 minutter å sjekke hvem som har satt SIM kortet sitt inn i telefonen din
Vis hele sitatet...
Du skal være litt opp i systemet for å kunne gjøre dette. Så ikke hvem som helt i Telenor/Netcom kan sjekke opp dette.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hvis du kjenner noen som jobber i Telenor eller Netcom så kan du spørre dem fint om de kan spore opp telefonen for deg. Det tar nemlig 2 minutter å sjekke hvem som har satt SIM kortet sitt inn i telefonen din
Vis hele sitatet...
Risikere jobben og kraftig bot får en telefon mot 3 - 4k?
+ hvis det gjørs så kan jeg ikke gjøre noe juridisk mot tyven, eneste jeg kan gjøre er å kontakte han selv.

Findmyphone, hjelper liter når den er offline/reinstallert
Fikk igjen min telefon takker.
Det hadde sagt at en kompis hadde tatt den med et uhell fra en fest.
Men tenker å installere findmyiphone, er den gratis?
Hva skjer om vedkommende gjennomretter iphone over itunes, vil findmyiphone app forsvinne fra telefon, å den blir umulig å spore?
Find My iPhone er gratis. Om man gjenoppretter telefonen via iTunes forsvinner appen og telefonene blir umulig å spore, men det er da man får politiet til å sperre IMEI.
om du hadde tenkt igjennom det før din Iphone (som jeg går ut i fra det er siden du posta i apple forumet) så kunne du ha installert Icloud som både sender ut beskjed til telefonen, remote wiper den eller kan gi deg en radius telefonen befinner seg innenfor om den er koblet på enten 3G nettet eller et wifi nettverk.
Jeg tviler veldig sterkt på at Politiet gjør noe annet enn og la saken ligge fram til det har gått et par uker for så og sende deg en henleggelses bekreftelse i posten.
Du får ha lykke til etter jakten på din telefon.