Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1201
Fikk ett panikkanfall og heftig åndenød etter å ha vært våken i 5 dager på speed. Skjedde plutselig, jeg visste ikke hva som skjedde, så trodde oppriktig at jeg holdte på å dø. Det ga meg dødsangst i ettertid.

Sa rett etter hendelsen at aldri om jeg rører dop igjen. Løgn. Kjøpte 1g speed på tirsdag, med planer om å ta mindre doser med lengre mellomrom fra morningen til kvelden slik at jeg sku få sove, og pga at sist gang var ganske jævlig. 2 timer etter siste linje (har tatt hele dagen uten problemer) reagerer kroppen min å jeg får samme symptomene, men en del mildere enn de jeg hadde fått noen uker tilbake. Skjønte tidlig hva som skjedde og klarte og kontrollere situasjonen. Var fortsatt skikkelig ubehagelig å måtte ligge i senga og bare puste rolig i flere timer. Litt høyere puls enn normalt og det ble tungere å puste. For en waste av rusen jeg hadde

Tror kanskje det kan ha noe med at jeg/hjernen har fått en type "traume" fra panikkanfallet, og derfor reagerte kroppen min negativt på stoffet natt til onsdag? Har sniffa mer i etterkant, men venta nesten et døgn før jeg tok en linje, bare for å få hjertebanken roa ned, og har ikke skjedd noe annet enn den vanlige rusen, enda.

Gir noe av det jeg skrev mening eller babler jeg bare drit. Vet det beste er nokk å la kroppen hvile en stund, men jeg lurer egentlig på om det kan bare være kroppen som reagerer pga tidligere, eller om jeg basically driver å tar overdoser hele tia. Har lest alle nettsider og trur annenhvert minutt jeg har hjerneblødning og alvorlig amf forgiftelse og skal dø

Har fått en del halliser på rommet mens jeg skrev
Slutt med speed og begynn å sove.
Det er ofte sånn at når hjernen først begynner å reagere negativt på rus så er det et rop om å stoppe, for hjernen tåler det ikke lenger. Du kan fortsette å ruse deg men det er stor sannsynlighet for at du bare vil få angst og vrangforestillinger igjen, og fortsetter du å utsette hjernen for det så kan det bli mer permanent skade.
Søvnmangel i seg selv bidrar gjerne til økt blodtrykk og en del andre negative konsekvenser. Når du holder deg våken i 5 døgn så vil det ha en del kjipe påkjenninger uavhengig av om rus er inne i bildet. Når rusen er der i tillegg så vil det selvfølgelig forsterke de negative konsekvensene.
Akutt død ved mangel på søvn har ikke noen høy forekomst, men før eller siden så kollapser hjernen din av å være våken over tid.
Det er klart at det er traumatisk for hodet, kropp og sjel. Kan også være verdt å nevne at traumatiske hendelser har store individuelle forskjeller. Det som er traumatisk for en person er ikke nødvendigvis det for en annen person.
Også er det opp til deg hva du prioriterer å gjøre med situasjonen. Du vil garantert ha godt av å la joggeskoa ligge og prioritere å hvile deg. Rus gjør ofte prioriteringer til en utfordrende oppgave og det er ikke sjelden at rusen prioriteres foran alt annet. Aner ikke om du har kommet deg dit hvor livet har begynt å bli sånn at rusen prioriteres foran alt, men med den løpebanen du er inne på med det du beskriver er det et tidsspørsmål før det vil være realiteten.
Trådstarter
6 1
Det er det da. Selvom jeg er livredd for hva som kan skje hvis det en dag blir for mye, så klarer jeg ikke å bare gjøre det rette, altså å slutte. Men siden jeg kommer til å fortsette så vil jeg prøve å gjøre det mest mulig safe, så safe som det går. Speed er ikke mitt go 2 drug, jeg er egentlig en som ruser seg på det som er tilgjengelig, og akkurat nå er det speed. Så om det finnes flere tips på å gjøre det til en tryggere og bedre opplevelse generelt så skal jeg prøve. Vet mat, drikke og søvn er veldig viktig. Og at å droppe det er den tryggeste måten.
Hvis du er en som putter i deg whatever som er tilgjengelig vil jeg si at folka du omgås er det viktigste å prioritere.
Med det utgangspunktet du beskriver så er jo du på nåla og heroin så fort en eller annen rundt deg går for den løsninga(det kan kanskje virke fjernt for deg her og nå, men slikt skjer fortere enn du aner).
Burde kanskje finne deg en gjeng med bønnerøykere og henge med de og holde deg til å røyke.
For å få en god rusopplevelse er måtehold veien å gå har jeg hørt. Har aldri praktisert det selv og for min del var det å slutte med alle rusmidler den eneste måten å holde meg levende på.
Mat, drikke og søvn hjelper ikke nødvendigvis så mye hvis du henger med feil crowd og putter i deg det som måtte dukke opp
Du er på en særdeles farlig vei nå kamerat, slutt mens du kan.