Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1121
Har vurri lagt inn på tvang siden januar og flyttet endelig til døgnopphold med muligheter for utgang noen timer per dag.
Men kjenner jeg blir kvalt her inne og råkjipt å være her nå. Ønsker meg bare vekk fra det stedet her. Får aldri noe oppdatering på når jeg får dra de sier bare de må se det an og kan ikke si noe mer om dato.

Kan jeg bare hoppe på et fly med en koffert uten å bli nektet adgang? Har jo tilgang til pass osv. nå. Har nok penger til å leve ei stund. Eller så tror jeg rotner her....
Hva gjør du når du er tom for penger? Straffen blir sikkert strengere også når du frivillig kommer tilbake/blir tatt.
Anbefaler å være der til du er fri. Hadde du reist før de får satt alle paragrafer på deg så er det en annen sak.

De kan sende over til annen myndighet når de har en sak.

Ta det gjennom kontrollkommisjonen men ikke forvent så mye.

Har vært tvangsinnlagt selv for lenge siden og synes ikke jeg passet inn under en fare for meg selv eller andre og det gjorde ikke legene tilslutt heller.

Sett deg heller inn i innleggelsen og reis etterpå. Sjelden det er myndighetene så hvis du ønsker ett kort opphold så start å arbeid med ditt forhold til tutor med en gang hvor legene er med på hva om skjer i det forholdet.
2pac alive in serbia
Du blir tvilsomt stoppet. For meg kjent er det ikke noe automatikk i å varsle flyplasser osv. om tvangsinnlagte mennesker,, slikt gjør de kun for folk som er etterlyste av politiet. Så med mindre politiet etterlyser deg kan du nok fint klare å komme deg bort.


Hvis systemet mener at du er en fare for samfunnet, f.eks hvis du har sagt at du ønsker å drepe noen osv. I forkant av at du rømmer, hadde jeg nok ligget litt lavt ja.

Fraråder deg å gjennomføre planene dine btw.
Sist endret av frilansloser; 2 uker siden kl. 18:09.
Jeg har bevitnet hvor langt politiet går for å finne personer som ikke ønsker å bli funnet!

Jeg har en kompis (som jeg faktisk ble kjent med via freak når jeg tenker meg om!) som har flyttet til utlandet, uten å informere noen om noe. Han bare stakk. Ingen hørte noe fra han på 1-2 år. Han lever og har det bra.

I mellomtiden, så var politiet til og med på døra til MIN MOR for å spørre om hun visste om JEG visste hvor han fyren er, om jeg har hatt kontakt med ham i det siste og så videre. Jeg var ikke hjemme, ellers ville nok de pratet med meg og ikke mamma.

Det var søsteren hans som pekte på meg som en av hans nære kompiser, derfor visste politiet om meg. Helt greit det, jeg kunne dessverre ikke bidra med noe, men ble overrasket over hvor mye de gjorde for å få kontakt med ham!

Og så meg selv da, politiet har jaktet på meg fordi jeg prøvde å slippe unna en legeundersøkelse. Endte med at jeg bare ga opp og begynte å samarbeide, for de fulgte etter meg rundt hvert jævla gatehjørne for å observere meg eller hva faen de gjorde, jeg innså iallefall at jeg ikke trengte å fortsette å gå bort fra dem, de fulgte etter uansett. Mest sannsynlig skjønte de at hvis de åpnet døra og prøvde å løpe etter meg, så ville jeg uansett vært mye raskere til beins enn dem (jeg løper 60 meter på 6-7 sekunder), kanskje de var bekymret for at jeg skulle løpe over veien uten å se meg for, siden jeg var drita full på dette tidspunktet. De var svært passive, men fulgte skikkelig etter. Så ga jeg opp som nevnt.

Det gjør de nok i ditt tilfelle også. De kommer på flyet og slenger deg i håndjern og kjører deg til legen.
Sist endret av Tysteren; 2 uker siden kl. 19:46.
Kommer vel ann på om man har gjort noe alvorlig straffbart. Hvis det er snakk om psykisk sykdom så tviler jeg sterkt på at det står noen på grensa og stopper deg. Ikke at jeg anbefaler noen å reise til utlandet for å rømme fra sine egne problemer. Det ender som regel ikke bra i det hele tatt. Man havner fort på gata i land der det kan være ekstremt farlig. Jeg har selv havnet oppi flere svært traumatiske situasjoner på den måten. Det er ikke særlig stas å sitte på gata i utlandet uten pass eller penger. Det er regelen og ikke unntaket.
Sist endret av FriFugl; 2 uker siden kl. 20:12.
Sitat av jantelovmisbruk Vis innlegg
Kan jeg bare hoppe på et fly med en koffert uten å bli nektet adgang? Har jo tilgang til pass osv. nå. Har nok penger til å leve ei stund. Eller så tror jeg rotner her....
Vis hele sitatet...
Ja, det skal mer til enn å være tvangsinnlagt. Du kan sikkert reise hvor du vil, men pengene kommer til å ta slutt? Om du ikke har vært totalt Karen på et fly før, så har ingen tilgang til din journal. Dro selv av sted i 3 måneder en gang, men det var ikke verdt det. Var slitsomt med NAV og vennskap og økonomi. Ensomheten tok meg også, det var veldig vanskelig å balansere kontakten med mine nærmeste venner med rus der, og "vennskap" med random folk.
Jeg ville ikke latt andres historier ta motet fra deg.

Når man sitter på psykiatrske så anbefaler jeg å bli en del av samfunnet igjen før du eventuelt reiser.

Jeg dro aldri inn på psykiatriske igjen selv og tok meg arbeid i Spania etter å arbeidet i Norge etter innlegelse.

Det mye dritt som kommer med en innlegelse og er man ung så anbefaler jeg å ligge i en kamp mot den som har lagt deg inn så du ikke ender på samme stedet igjen og igjen.

Jeg har de seneste år startet å reise på en annerledes måte selv og jeg annbefaler og komme igang med noe på ny destinasjon og ikke være avhengig av NAV, gjennom de møter du bare på den som har lagt deg inn.

Har selv blitt kriminell i flere land og har måttet sparke ned 1 dør eller 2 for å få tilbake pass. Egentlig ganske utrolg at jeg fortsatt har mitt pass fra 2019 med mangelfulle ut og inn stempler fra flere land. Har tatt meg over flere grensepasseringer ulovlig istedenfor å slå meg til ro i dårlige settinger som man egentlig gjør i de fortellingene ovenfor når man blir sittende på gata.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Du er ikke lenger innlagt på tvang. Om helsevesenet er bekymret nok for deg, så prøver de å få kontakt for å vite at du lever og oppfordre deg til å komme tilbake. Kanskje de ber politiet ta den sjekken, og hente deg inn. Kanskje de vurderer ditt manglende samarbeidet som et tegn på at du må evalueres på nytt for tvang. Utover det er det ingen som stopper deg i noe.
Om politiet derimot blir ringt av sivile eller vektere fordi du oppfattes som hjelptrengende, eller farlig, så blir du nok plukket opp og levert tilbake (om psykiatrien har meldt deg savnet.)

Det er ekstra kjipt å være innlagt når sommeren er på vei og manien hvisker at det er akutt å dra ut og "leve". Absolutt ikke uvanlig at pasienter på tvang stikker av og er tilbake innen få timer (fordi de åpenbart er syke og pleietrengende.)
Jeg kjenner ikke din situasjon, men tviler sterkt på at du er der du trenger være ettersom du legger så håpløst dårlige planer. Du er dessverre ikke alene om å impulsivt leve ut eskspistiske fantasier heller. Jeg har pratet med flere slike.
Jeg lover deg at du ikke har lyst til å sitte fast uten penger, eller legges inn på psykiatrisk i utlandet. Enn så dårlig som det er her, så er Norge best.

Lykke til!
Informasjonen gitt her så er det er all grunn til å tro at du kan bli etterlyst umiddelbart om du stikker av. Når jeg stakk av tok det ikke lange tida før politiet lette etter meg.