Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2302
Hey,
holder på med et lite prosjekt, og skulle gjerne hatt litt tanker, glupiser, koblinger osv dere gjør dere til ordet "kompis"?

Du vet, "han som fikk deg ut av fyllearresten i mexico" osv...?

De kan gjerne være litt drøye bare moro det!
Sist endret av atomet; 20. februar 2008 kl. 15:54.
Kompis i mine øyne betyr de av mine venner som stiller opp for meg men som også gjør at jeg må finne meg i en haug med drit fra til tider.
De fleste av mine kompiser presterer gjerne å skjelle ut en politimann for så å forvente at ingenting skjer, hvorpå jeg må hoppe inn og roe ned både kompisen og politimannen

Ellers har du alltids han kompisen som slenger rundt med kølla på lørdagsnatt og ringer på søndagsmorgen og ber om å bli hentet før dama våkner
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg kobler ordet "kompis" til ordene "venn" og "kamerat". Enkelt og greit. Eller var det definisjonen du var ute etter?
Sist endret av thomasf; 20. februar 2008 kl. 16:18.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Hehe, litt mer i samme retning som MorPHeuZ, et par bra eksempler der forresten!

Litt morsomme/drøye ting altså, men gjerne også noe du har opplevd selv der en kompis virkelig har redda deg ut av en knipe
Først jeg tenker på når jeg ser på ordet kompis er såkalte "gangstere" de bruker ordet kompis hele tiden og det irriterer meg grådig.

Eksempel fra jobben min da en gjeng på 3-4 tøffinger på 15-16 år kommer innom.

"SERR SERR!!!!one har de kyllingving shit ass.Gi meg kyllingvinger for 30 spenn a kompis"

Nei jeg er ikke din kompis og vil heller ikke være det jævla wigganigga
Sist endret av frgz; 20. februar 2008 kl. 18:16.
Jeg assosierer vel ordet kompis mer med ubehagelige folk jeg ikke kjenner som prøver å smiske seg til et eller annet fra meg.. Ellers bruker jeg heller ordet venner om de jeg bryr meg om..
Sist endret av mentalmelt; 20. februar 2008 kl. 18:30.
Kompis har negative relasjoner i mine ører. Det betyr i teorien det samme som venner, men ordet venner er det jeg faktisk forbinder med den positive betydningen av ordets rette forstand.
Kompis er det fyren utenfor kebabsjappa klokka tre om natten kaller deg rett før han skal forsøke å rane til seg mobilen din.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Ok, negative koblinger er totalt uinteressant (første gangen jeg hører om noen som har negative koblinger til det ordet forresten...) Akkurat den delen av prosjektet er noe som ikke lar seg forandre; kompis er låst, og negativt er uinteressant

Sånn av ren nysgjerrighet: Hva ville dere som har negative koblinger til ordet "kompis" da kalle en venn av hankjønn, hvis du må bruke et annet ord enn "venn"? Ja, jo, kamerat kan selvsagt også gå, men gir litt sovjet-vibber syns jeg.
Sist endret av atomet; 20. februar 2008 kl. 18:45.
Sitat av atomet
Hva ville dere som har negative koblinger til ordet "kompis" da kalle en venn av hankjønn, hvis du må bruke et annet ord enn "venn"?
Vis hele sitatet...
Kamerat eller god bekjent, men helst ville jeg ha brukt venn.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
"god bekjent" er kjønnsnøytralt, og ikke på langt nær like nært som hverken kompis, venn eller kamerat... Jaja, samme hva.

Det er ihvertfall positive/morsomme/drøye ting der en GOD VENN, fortrinnsvis av HANKJØNN, har reddet deg ut av en knipe e.l. jeg er ute etter.
Sitat av atomet
"...Det er ihvertfall positive/morsomme/drøye ting der en GOD VENN, fortrinnsvis av HANKJØNN, har reddet deg ut av en knipe e.l. jeg er ute etter.
Vis hele sitatet...
Dersom det er noko så spesifikt du er ute etter burte du seie det istaden for å spørje om nokon har tankar rundt ordet "kompis".
En kompis er han som stjeler dama di og sender deg bilder av seg selv 20cm inni dama di?
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Sitat av bidus
Dersom det er noko så spesifikt du er ute etter burte du seie det istaden for å spørje om nokon har tankar rundt ordet "kompis".
Vis hele sitatet...
Det var vel kanskje derfor jeg sa det nå

Edit:
Hm, faktisk, når jeg tenker på det så tror jeg jammen jeg kan bruke de negative også, så klin til
Sist endret av atomet; 20. februar 2008 kl. 19:13.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av frgz
Først jeg tenker på når jeg ser på ordet kompis er såkalte "gangstere" de bruker ordet kompis hele tiden og det irriterer meg grådig.

Eksempel fra jobben min da en gjeng på 3-4 tøffinger på 15-16 år kommer innom.

"SERR SERR!!!!one har de kyllingving shit ass.Gi meg kyllingvinger for 30 spenn a kompis"

Nei jeg er ikke din kompis og vil heller ikke være det jævla wigganigga
Vis hele sitatet...
Hvor mange kyllingvinger får man for 30 kroner egentlig?
Sitat av z0p
Hvor mange kyllingvinger får man for 30 kroner egentlig?
Vis hele sitatet...
der eg jobber, på ICA, får ein nestan ein halv kilo. 6,90,- per hekto.
Kompis - en du eller noen andre kjenner. Noen du gjør noe for, som støtter deg og får deg på rett spor. en kompis for meg er mer enn en du nettopp har møtt.

eks. nr 1:
kar1: Hvem er han karen der borte?
Kar2: Aner ikke, er en kompis av signe, kjæresten til onkelen min..

eks. nr 2:
Kar1: hvorfor i helvette gadd du å banke opp en kar du ikke kjente?
Kar2: fordi en veldig god kompis jeg kjenner hjalp meg ut av drit for ett par uker siden nettopp hadde blitt rundjult av han.. Ville bare statuere ett eksempel på at ingen kødder med en av kompisene mine.

eks. nr 3:
kar1: faen i helvete, hvorfor i helvete tok jeg imot den dritten av kompissen min og røyket den dritten når jeg egentlig ikke ville.. Han er faen ikke kompisen min mer.
kar2: bra for deg, en skikkelig kompis pusher ikke på deg dritt når du ikke vil.

Men alikevel er det jo forskjell på en kompis og en veldig god kompis ^^
En kompis er en du kjenner godt og henger med. En veldig god kompis er en du kjenner godt, støtter 100% uansett hva det gjelder og gjør det du kan for å hjelpe til.
Man kan f.eks. også være en skikkelig god kompis for noen, mens du kanskje ikke er det for dem. For å være en god kompis trenger ikke vennskapet å være gjensidig, selvom det helt klart burde være det.
Sist endret av Tensor; 20. februar 2008 kl. 19:40.
A good friend will bail you out of jail, but your best friend will be sitting next to you in hold-up saying "That was fucking awesome."
Kompis for meg er en en jeg kjenner godt, mens kammerat er en god kompis. Om dere skjønte. En kammerat er en kompis, men en kompis er ikke nødvendigvis kammerat
Ordet venn bruker jeg ikke.
Sitat av z0p
Hvor mange kyllingvinger får man for 30 kroner egentlig?
Vis hele sitatet...
109 kr per kilo.Antall er uvist men 3.6 hekto får du på Mega Årnes.

Ser bidus oppererer med andre priser.

Men siden pris på kyllingvinger er ganske OT så stopper jeg der.
nFF er ikke leksehjelp. Eller?
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Kan du fortelle meg hva dette har med lekser å gjøre...?
Sist endret av atomet; 20. februar 2008 kl. 20:51.
Sitat av atomet
Sånn av ren nysgjerrighet: Hva ville dere som har negative koblinger til ordet "kompis" da kalle en venn av hankjønn, hvis du må bruke et annet ord enn "venn"? Ja, jo, kamerat kan selvsagt også gå, men gir litt sovjet-vibber syns jeg.
Vis hele sitatet...
Hvorfor sier du "av ren nysgjerrighet" når du mener "av kapitalistiske årsaker"? Er du politiker?
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
du godeste dynamite:
1: jeg sier av ren nysgjerrighet fordi jeg mener av ren nysgjerrighet, og valgte de ordene fordi det egentlig er ganske irrelevant til mitt opprinnelige spørsmål.

2: du blander virkelig sammen ting... Politikk er totalt uinteressant i denne sammenhengen.

3: men sånn forøvrig foreslår jeg at du søker opp noen politiske diskusjoner her på forumet, så skjønner du raskt at jeg hører hjemme godt til venstre for AP.

4: Er vi ferdig med off-topic-greiene nå?
Ok, jeg beklager virkelig dersom jeg har misforstått noe. Jeg mente ingenting om ditt politiske ståsted, men ved å nevne politiker heller insinuere at det var noe bedragersk over hele opplegget ditt. Men dersom du har rent mel i posen trekker jeg alt tilbake og legger meg flat som en konebankers mø.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Hehe, det var så bra svar at du er tilgitt samme hva!

Men neida, det er rett og slett et lite prosjekt jeg holder på med, totalt uavhengig av politikk (jeg er litt snodig politisk, tror jeg vil beskrive meg selv som en liberalsosialist eller noe sånt) og skole. Sånt som det xtapolapocetl kom med er egentlig det ideen starta med, men det er mye annet her som også kan bli nyttig, både positive koblinger og negative
Sist endret av atomet; 21. februar 2008 kl. 03:21.