Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 583
Jeg har et nettsted jeg overtok fra en annen fyr for ganske lenge siden. Han hadde laget et custom CMS som kort fortalt suger, og blant annet pga dette har det blitt gjort lite med nettstedet på lenge. Nå har jeg endelig fått ut fingeren og tenkte å konvertere til wordpress. Databasen er selvsagt ikke direkte overførbar til wordpress, og selv om jeg kanskje klarer å konvertere den, så er jeg elendig på å jobbe med databaser, og vil heller betale noen som faktisk helt sikkert får det til.

Det som trengs å konverteres er bare selve postene og kategoriene, så alle artikler dukker opp med de rette kategoriene, korrekte titler, tags osv, i wordpress.

Det ser også (ihvertfall for meg) ut til å være ganske mye i strukturen på disse tabellene som minner om wordpress, med tilsvarende felter osv, så det bør ikke være alt for håpløst. Alle poster/artikler kan godt mappes til samme brukerid.

Den eksisterende databasen bruker (av en eller annen snodig grunn - ikke spør meg hvorfor) delvis utf8_danish_ci, og delvis latin1_swedish_ci, topp om alt konverteres "korrekt" til utf8, så æøå oppfører seg som de skal

Nøyaktig hvordan vi skal gjøre det rent praktisk kan vi sikkert bli enige om, men det greieste er vel kanskje at jeg gir deg en kopi av databasen med litt dummyinnhold (jeg har ikke så lyst til å gi fra meg hele databasen), og at du gir meg f.ex. et lite skript der jeg kan fylle inn rett databasenavn/brukernavn/passord, og table prefix til wordpress (ligger i samme database), laste opp på serveren min, og kjøre.

Noen som har lyst på litt ekstra spenn til jul? Send meg en mail på med et tilbud - og for all del, er det noe jeg har glemt å opplyse om som du må vite for å kunne gi tilbudet - SPØR

Åja, dette er ordnet forresten
Sist endret av atomet; 6. desember 2010 kl. 12:23.