Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 9749
Noen som har noen gode forslag til lytte på naboen? Noen som fungerer bedre en å sette et glass mellom øre og vegg og som ikke koster noe.
Sikkerhetsklarert
borre hull i veggen å stikke en mikrofoon så langt inn mot hans vegg som mulig?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Kjøpe lasermikrofon? Gi oss et mer presist formål/problemstilling
Trådstarter
5 1
Tenkte egentlig på "kjerringråd" har ikke lyst til å ødelegge vegg ol.

Saken er at naboene er prostituerte. eller jeg tror det. vil egentlig bare bekrefte det og så sende saken videre til huseier. men sliter med å høre hva som skjer når de får besøk.
Er det et stort problem for deg at naboene er prostituerte?
Er de mindreårige elns. ?
Hvorfor tror du de er prostituerte?
det er ikke ulovlig å være prostituert. Men det er ulovlig å kjøpe sex. Så det huseieren isåfall kan gjøre er å stå på utsiden av døren, og når kunden reiser får han skambank.
Dermed kommer han ikke tilbake..

Men det enkleste her er jo bare å spør naboen. Eller få en kompis til å prøve å kjøpe sex...
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Sitat av DeifyAce
det er ikke ulovlig å være prostituert. Men det er ulovlig å kjøpe sex.
Vis hele sitatet...

Ikke foreløpig.
Trådstarter
5 1
Sitat av torsken
Faen for en dust du er Loffelur
Vis hele sitatet...
Fint og sakelig innlegg. Håper du får et fint liv.

Til andre:

Nei det er ikke ulovelig, men om huseier vet at det foregår sexsalg så er det ulovelig. se hva som skjedde med det hotellet i skippergata for noen år siden.

Jeg kan jo såklart spørre dem, men hva sier de da? at de er prostituerte? Og om jeg får noen til å spørre dem, tror ikke de tarimot tilbud i oppgangen akkurat. det ville ihvertfall vert litt risikabelt ettersom de er avhengige av at naboene (les:meg) ikke kjenner til hva de driver med.
Kan du ikke bare passe dine egne saker a? Hvis du trenger spesielt utstyr for å høre hva som foregår der inne så kan det umulig være så jævlig plagsomt for deg..
Her kommer ett lite tips...
Er det ei gammal stygg hore: Da må du gjøre alt for å få hun kastet ut...
Er ho fin ung ei: Da syns jeg nesten hun kan være der, bli venn med hun og ho kan lære deg masse...
Men mest sansynlig har du nok bare en litt for livlig fantasi...
Jeg merker det at med en gang noen spør om noe som ikke er helt "a4" her inne, så er det flame med en gang. Hvorfor egentlig? Det er bare å gi tips dersom man har et, hvis ikke: gi faen i å slenge dritt. Det er ikke opp til oss å bedømme hva trådstarter bruker fritiden sin til
Er nokk ingen billig måte å gjøre dette på. Uten å ødlegge noe.
Derimot om du har 2 mobiler og har tilgang til å komme inn i huset kan du jo legge en mobil under fks sofaen sette i laderen, ringe den, ta imot samtalen, gå tilbake til deg og hør hva som skjer på mobilen, kan være fordel å ha høytaler på kanskje? (på den mobilen du har lagt ifra deg innendørs)
Selvsagt er ikke dette lovligt, men en måte å gjøre det på.
Alkoholisert gamer
La de pule i fred da... De er mennesker de også.. De trenger ett sted å sove og jobbe de også... Men prøv heller å bli kjent med de... De kan være snille selvom de selger sex?

EDIT: Hvordan hadde du likt det hvis naboene dine hadde overvåka deg mens du hadde hatt besøk av dama/typen din?
Sist endret av ekoli; 27. april 2008 kl. 17:41.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Noen som har tenkt på at trådstarter har lyst til å hjelpe huseier ved å forhindre at vedkommende blir anmeldt?
Alkoholisert gamer
Sitat av Jonta
Noen som har tenkt på at trådstarter har lyst til å hjelpe huseier ved å forhindre at vedkommende blir anmeldt?
Vis hele sitatet...
Hvordan hadde du likt det hvis noen hadde overvåket deg for å finne ut om du solgte sex eller ikke?
Sitat av Jonta
Noen som har tenkt på at trådstarter har lyst til å hjelpe huseier ved å forhindre at vedkommende blir anmeldt?
Vis hele sitatet...
Hvorfor er dette egentlig så interessant?

Freakforum sitt Undergrunnsforum er vel ikke der man skal moralisere? Mannen lurer på hvordan man teoretisk sett kan avlytte et rom uten for mye mikk og makk. Hva han skal bruke dette til burde ikke være interessant.

Og når han så velger å fortelle det, så bør dere prise dere lykkelige over at han faktisk oppfyller de nyskjerrige sjelenes ønske. Å kritisere og moralisere kan dere spare til en annen tråd i en annen kategori.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av ekoli
Hvordan hadde du likt det hvis noen hadde overvåket deg for å finne ut om du solgte sex eller ikke?
Vis hele sitatet...
Hvordan hadde du likt å bli anmeldt for noe du ikke fortjener?
Edit:
Sitat av Øby
Hvorfor er dette egentlig så interessant?

Freakforum sitt Undergrunnsforum er vel ikke der man skal moralisere? Mannen lurer på hvordan man teoretisk sett kan avlytte et rom uten for mye mikk og makk. Hva han skal bruke dette til burde ikke være interessant.

Og når han så velger å fortelle det, så bør dere prise dere lykkelige over at han faktisk oppfyller de nyskjerrige sjelenes ønske. Å kritisere og moralisere kan dere spare til en annen tråd i en annen kategori.
Vis hele sitatet...
Hvorfor siterer du meg på dette? Burde ikke Turbolego, torsken, eller noen andre heller få denne æren? Jeg spurte om saklig informasjon for å bedre kunne hjelpe til.

Jeg tror det er best å ta opp dette med huseier. Vær diskré, det er alltids en sjanse for at dine formodninger ikke stemmer.
Sist endret av Jonta; 27. april 2008 kl. 18:04.
Lurer på hvem trådstarter tror han hjelper her egentlig. Huseieren har leiere som prøver å vekke minst mulig oppmerksomhet, så det er nok sjeldent bråk derfra. De betaler nok også punktlig siden de har penger nok til det, og de prostituerte må jo bare finne seg en ny leilighet å drive buisness fra.
Jeg tror trådstarter bare ønsker å smiske med huseier, og det finner jeg ganske usmakelig.
Sist endret av lanze; 27. april 2008 kl. 18:59.
Var ikke meningen å sitere deg slik det ble seende ut til slutt Jonta. Poenget var å vise at jeg var enig med deg i at man skal gi faen. Sorry for at det ser ut som jeg kjefter på deg
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Jeg må si jeg ble litt nyskjerrig og lurer på hvorfor du vil ha dem kastet ut? (er ikke ment fordømmende jeg lurer bare). Har du små barn som du frykter skal bli utsatt for pedofile horekunder?
vis du skal være sånn så kan du jo bare sette mobilen på opptak, gå bort, og spørre: "hey, kan jeg kjøpe en blowjob" så sier hun: "ja ok koster 20 kr". så sier du, "ok, men vi tar det en aen gang" så gir du lydbåndet til huseier.. - Dette beviser egentlig ingenting, men du oppnår like lite ved å mic'e opp stuen og overhøre eventuelle "horelyder".. Uansett tror du han bryr seg? og hva hjelper dette deg?
Sitat av mentalmelt
Kan du ikke bare passe dine egne saker a? Hvis du trenger spesielt utstyr for å høre hva som foregår der inne så kan det umulig være så jævlig plagsomt for deg..
Vis hele sitatet...
Som mentalmelt sier.
Hvorfor er du så keen på å finne ut av dette å tyste på de?
Ser ikke helt på hvordan måte dette plager deg. Eller du den den "naboen alle hater" ?
Sånne som bare klager og er vannskelig fordi de har ikke bedre å gjøre?

Beklager å moralisere men når man spør om noe sånnt uten begrunnelser fortjener man heller ikke svar.

Hadde skjønnt det hvis du var keen på ligg selv liksom. Men for å tyste ut til huseier?
Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg heller vurdert å "blackmaile" horene. Et lite månedlig avdrag for å holde kjeft...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av emphi
Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg heller vurdert å "blackmaile" horene. Et lite månedlig avdrag for å holde kjeft...
Vis hele sitatet...
Særdeles lurt. Å selge sex er heilt legal aktivitet.

Å drive utpressing og hallikvirksomheit er derimot ikkje like legalt.
Alkoholisert gamer
Sitat av K44B
Å selge sex er ikke låvlig... nüüb
Vis hele sitatet...
Tror da det er lovlig å SELGE sex.. Men å KJØPE derimot.. er ikke lovlig...:S rare regler
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av K44B
Å selge sex er ikke låvlig... nüüb
Vis hele sitatet...
1. Get your facts right.
2. Spelling also.
Sitat av Loffelur
Saken er at naboene er prostituerte. eller jeg tror det. vil egentlig bare bekrefte det og så sende saken videre til huseier. men sliter med å høre hva som skjer når de får besøk.
Vis hele sitatet...
Er du ute etter å ødelegge for naboene? For den eneste personen som gjør noe ulovlig er deg isåfall, men avlyttning. Det er IKKE ulovlig å kjøpe seg, selge sex, selge kondomer i vinduet, whatsofuckingever.

Men ja, det har vært snakk om en lovforandring.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av K44B
Å selge sex er ikke låvlig... nüüb
Vis hele sitatet...
Oh the irony. Joda, det er lovlig. Det er lovlig å kjøpe sex også. Lovendring er på trappene, men den lova vil forby kjøp, og ikkje salg, av heilt beviste grunner.

Forøvrig vil vel OP sette seg sjølv i dårlegare lys, dersom han blir tatt for romavlytting. Tar dei han først for romavlytting kan dei konkludere med at han har vist om evt. sexsalg fra has husvære, og kan dermed legge til det på straffa.

Trur beste tricket er å kontakte politiet i ein slik situasjon.
kjerringråd til å lytte gjennom vegger sier du?
schwing!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/ff/Glass_cup.JPG/439px-Glass_cup.JPG
Sist endret av ErikH; 27. april 2008 kl. 21:21.
Jeg har ikke noe imot prosituerte, men noen av kundene setter jeg ikke like høyt. Jeg hadde ikke følt meg trygg om madammen skulle gått forbi leiligheten hver eneste dag, så jeg forstår trådstarter godt.

Let the flaming begin.
Sitat av galningen
kjerringråd til å lytte gjennom vegger sier du?
schwing!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/ff/Glass_cup.JPG/439px-Glass_cup.JPG
Vis hele sitatet...

Beste måten og lytte på naboer?
Noen som har noen gode forslag til lytte på naboen? Noen som fungerer bedre en å sette et glass mellom øre og vegg og som ikke koster noe.
Vis hele sitatet...


VAr det ikke det han spurte om noe annet en og sette et glass til veggen? Bra du leser posten da
Sist endret av Parkett; 27. april 2008 kl. 21:28.
Jeg vil anbefale deg å gå inn på www.dealextreme.com - og lete etter lytteutstyr..
Finnes flere der inne som kan høre igjennom 20cm vegger.

Hvorvidt det er moralt eller ikke å gjøre det, gir jeg evig langt faen i.
litt ontopic:
kjøp deg enn sånn her : http://www.electronickits.com/kit/co...s/canuk111.htm
så bare plaser den i en lufte luke/ventil/peisen/osv... hoss den persjoen du vil høre på.

du kan og ta en parabol antenne(ja du så rett) ta vekk alt så du kun har skåla. finn så frem en microfon som du kobler til en forsteker(MED høre telefoner)
så holder du mic inn mot senter og drar den sakte ut fra senter(mens du passer på selv ikke stå i veien. da vil du høre mer og mer av det naboen sier, så plutselig kommer punkt som alt blir borte. da skal du ha den litt til bake :-)
NB: desto støre parabol desto bedre lyd.
Hold dere til tråden, går det ann å avlytte
Sitat av slashdot
Oh the irony. Joda, det er lovlig. Det er lovlig å kjøpe sex også. Lovendring er på trappene, men den lova vil forby kjøp, og ikkje salg, av heilt beviste grunner.
Vis hele sitatet...
Kan bli interessangt...man har jo heller ikke lov til å oppfordre til lovbrudd, så hvis en prostituert spør om du vil ^^ ...hva skjer da?


ontopic: Hvis de ikke gjør deg vondt eller andre, hvorfor fucke det til for dem? De holder voldtektsmenn borte fra gatene.





edit: liten skriveleif i tittel: "Beste måten og lytte på naboer?" skulle vært "å"
Sist endret av Butterfly; 28. april 2008 kl. 01:43.
føler ikke å selge seg er en ulovlig handling egentlig, er jo eget valg.. spørsmåle er vel heller hva som får dem til å velge det?
Alkoholisert gamer
Sitat av Krom
føler ikke å selge seg er en ulovlig handling egentlig, er jo eget valg.. spørsmåle er vel heller hva som får dem til å velge det?
Vis hele sitatet...
En ting: PENGER
Jeg er helt enig med trådstarter, jeg driter langt faen i hvor lovlig det er å selge seg, kjøpe seg eller gi det bort til jul.

For min del er det viktig å ha et godt naboforhold, og bo i et trygt nabolag. Prositusjon skjer ofte for å finansiere et narkotika forbruk og det er generelt mye kriminelt i den "bransjen". Så jeg ville helt klart sagt ifra til huseier at det foregår ulovlig handel av sex i leiligheten. Da jeg regner med at husnummeret ikke står oppført i brreg.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Men hvorfor stoppe ved overvåking av naboen? Hvorfor ikke se om du kan drive naboen din til drap!?
Velg en tilfeldig gammel dame som bor i nærheten av dere.

Insinuer at hun hater naboen, uvisst hvorfor.

Legg igjen "spor" som tilsier at hun vil drepe naboen (her har du selvsagt prefabrikert disse sporene, din lille lurefant)

Eller

Terroriser naboen din om natten. Dette kan foregå i form av hosting og stønning utenfor vinduet, ringe på og legge igjen forstyrrende kjærlighetsbrev (f,.eks. dekorert med fostere, bilder av dyrelik etc.) bruk fantasien

Hint: Gradvis intensiver terroren, dermed oppstår paranoia og drapshandlingen virker mer logisk for naboen.

Denne milde formen for hjernevasking ser jeg på ingen måte er i strid med diverse lover om privatlivets fred. Vel kanskje en og annen, men hva gjør vi vel ikke for å sikre et "rent" og underholdende nabolag?
Sist endret av CaptainP; 28. april 2008 kl. 09:42.
vet du sa du ikke ville ødelegge veggen, men et 4mm stort hull er det ingen som ser om du tar det rett plass... Finn ut at leiligheten er tom, drill et hull til en plass ingen ser det og hiv inn en minkrofon.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av bobbo
vet du sa du ikke ville ødelegge veggen, men et 4mm stort hull er det ingen som ser om du tar det rett plass... Finn ut at leiligheten er tom, drill et hull til en plass ingen ser det og hiv inn en minkrofon.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke ser ett 4mm stort hull i din egen vegg, er det på tide med synsundersøkelse.
Vel, hvis du plasserer det lavt nede i et hjørne, eller bak et eller annet møbel så er det jo faktisk veldig kamuflert!
Anyways, når man driller hull i en vegg, så vil det komme sagflis på gulvet rundt hullet, garantert.
Ville heller ha annbefalt lytteutstyr som kan lytte igjennom vegger.
Poenget er jo at man skal borre hullet i EGEN vekk, altså ikke helt igjennom.

Eventuelt, om du er desp nok: bryt deg inn en gang du veit de ikke eg hjemme, og så legger du fra deg en båndopptaker e.l. en plass hvor de ikke finner den. Etter en stund bryter du deg inn igjen og henter den ut igjen

Anyhow: det er vel ikke ulovlig å hore seg i en leilighet? Si at du får tak i "bevis" på at de er horer, hva skal du gjøre da? En plass må det jo knulles, og jeg nekter å tro at det er ulovlig å gjøre det i egen leilighet. Ergo huseieren kan ikke kaste de ut. Med mindre det er hallikvirksomhet inni bildet da. Det vet man jo aldri.

Men utav nysgjerrighet: er de deilige?
jeg har ikke orket å lese meg gjennom alt mulig dritt som har blitt postet her, men jeg husker i min barndom solgte de "whisper 2000" på clas olhson til 100 spenn. du risikerer evig øreskade fra feedbacken, men fortsatt utrolig moro.

vet ikke om de har på clas, men burde jo være mulig å oppdrive noe lignende gjennom verdensveven..


edit:
muhahaha!
http://crackle.com/c/Commercials/Whisper_2000/1511021
Sist endret av poe; 30. april 2008 kl. 18:33.
riktig nok byggesett, men du sa billige...de ferdige koster 1000kr og oppover se på denne siden og nesten helt nede finner du "LYD-STETOSKOP PARABOLMIKROFON" :P
http://www.electradeshop.com/lydbygges.htm
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11624

Der fant jeg noe

http://www.dealextreme.com/productimages/sku_11624_1.jpg
PAss deg for de, vis de finner ut at du har tysta på de til huseier så kanskje de biter:P
Sitat av FaLcOn
PAss deg for de, vis de finner ut at du har tysta på de til huseier så kanskje de biter:P
Vis hele sitatet...
Haha! Kansje det biter ja :P
Sitat av Butterfly
Kan bli interessangt...man har jo heller ikke lov til å oppfordre til lovbrudd, så hvis en prostituert spør om du vil ^^ ...hva skjer da?


ontopic: Hvis de ikke gjør deg vondt eller andre, hvorfor fucke det til for dem? De holder voldtektsmenn borte fra gatene.





edit: liten skriveleif i tittel: "Beste måten og lytte på naboer?" skulle vært "å"
Vis hele sitatet...
Tror ikke du er den rette til å være grammar-nazi.