View Single Post
Jeg mener og ha lest at det er større sjanse for og bli påvirket til drap ved og lese bøker en og spille spill. Uansett syns jeg at det er mye tull som er ute og går, media prøver så godt de kan og ødelegge spill industrien ved og hele tiden skylde på dem så fort noe drap skjer. Finner de ut at ungen eller mannen spilte noe voldelig så er det det første de skriver.

For eksempel en liten unge som drepte bestemoren sin med pistol etter og ha spilt GTA. Hva gjorde media? "GUTT DREPTE BESTEMOR ETTER OG HA SPILT VOLDELIG SKYTESPILL". Her er det flere ting som er helt utelukket, hovedsakelig

1. Hvordan fikk ungen tak i pistolen??
2. Hvorfor spiller en 8 år gutt GTA?? Alle vet at småe unger blir fort påvirket av diverse ting, så det hadde faktisk ikke forundret meg om det var en av grunnene i dette tilfelle.

Folk fant jo ut av Breivik spilte world of warcraft og så begynte noen aviser og skrive at det var kanskje en av grunnene til at han gikk på en øy og begynte og skyte folk, really? how low can you go.

Tips til aviser, stikk fingern ut av ræva fordi dere skriver så mye bullshit for og få penger at det er til og kaste opp av.

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Senest i dag så jeg en artikkel hvor et dataspill førte til vold og kriminelle handlinger.
Ber dere legge merke til siste setning:

Allikevel er tittelen på artikkelen:


Det har vært et tema lenge og spesielt siden Ander Breivik nevnte at han spilte WoW og bruke COD:MW2 som øvelse på å skyte. Det gikk vel så langt at GameStop (om jeg husker riktig) sluttet å selge diverse spill i en periode.
Jeg som var i førstegangstjenesten merket ikke noe til at mine timer på COD og CS førte til at jeg handlet ekte våpen på bedre måte enn andre.
Kan referere til denne artikkelen.

Allikevel er det tilfeller hvor mennesker har fått litt for mye spilling og ting tyder faktisk på at spillet gjorde dem sinnsyk.

Så, det jeg lurer på;
Har dataspill på noen måte gjort deg annerledes eller mer aggresiv?
Om du skulle drept, hadde du gjort research i et dataspill?
Er din mor/far bekymret fordi du spiller så mye?
Har dataspill ført til noe positivt i livet ditt?
Burde vi ikke heller banne politikk, i og med at det var det som ødela Anders Brevik?

Mener mitt synspunkt kommer frem her, håper noen andre har et annet syn, så vi får frem en liten diskusjon.
Og ja, mitt siste spørsmål var å sette ting litt på kanten.
Vis hele sitatet...
Og som du ser så er ikke engang motivet kjent, men fordi fyren hadde vært og kjøpt GTA er det nok derfor folkene ranet ham (sånn media tenker vettu).
Sist endret av grims; 18. september 2013 kl. 11:17.