View Single Post
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Tuller du? Det finnes jo tonnevis av virus til mac. Det er kanskje ei stund sida du skreiv innlegget, men når du skrev det fantes det også masse virus til mac.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet, som fuzzy76 også skriver rett over meg her, så finnes det fremdeles praktisk talt ikke viruser til mac nei. Det finnes noen som har ekstremt lav spredning (naturligvis, siden de ikke klarer å spre seg selv), og det finnes noen trojanere, men selv der er det bare en som har fått noen større spredning, nemlig flashback. Og den måtte man (som alle andre trojanere) faktisk installere selv, selv om de hadde funnet et hull i java som lot dem lure folk til dette på en smart måte.

MEN - nå er jo det hullet også tetta, så da er vi i praksis tilbake til "det finnes ikke virus på mac".

Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Jeg må føye til:

For den litt handy brukeren der ute, så vil en Hackintosh alltid være best! Du bygger din egen stasjonær/har en kompatibel laptop. Og får alle godene fra begge sider + dual boot med Win 7 om du skulle ønske.

Eksempel på hvordan man gjør det skikkelig
Vis hele sitatet...
Nah, hackintosh er absolutt ikke tingen til proffbruk. Det er helt sikkert et morsomt og lærerikt prosjekt, og sikkert greit til hjemmebruk, men for oss som bruker macen på jobb kan det virkelig være KRISE dersom ting plutselig klikker til feil tid (er vel også derfor så mange i mediebransjen - med stramme deadlines - sverger til mac, de koster litt mer i innkjøp, men krever deretter mye mindre oppmerksomhet og tid, som dermed kan brukes til jobb i stedet).