View Single Post
Det fuzzy76 sa. Jeg har fått litt sutremeldinger fra maskinen nå i det siste, fordi jeg ekstremt lite ledig plass på systemdisken (ble veldig trangt der etter at jeg bytta om til SSD), men så lenge jeg har bare bittelitt mer, la oss si f.ex. 3-4gb, holder det fint (dette er da en 180gb ssd). Akkurat nå har jeg 2,66gb ledig, og osx klager ikke i det hele tatt, mener den pleier å klage hvis jeg kommer ned under 1gb.

Det eneste er at jeg ofte jobber med mange *store* filer i photoshop, så photoshop trenger mer, men osx klarer seg med fint lite.

Dette er også en MBP som er to år eldre enn trådstarters, fra høsten 2008, riktignok bola opp litt med mer minne enn det som skulle gå i utgangspunktet, SSD og en ekstra disk i stedet for optisk drev, men den funker ganske greit fremdeles, selv til ganske tung jobbing. Kommer nok til å kjøpe en stasjonær mac neste gang det kommer noen fornuftige oppdateringer nå snart, men kommer til å beholde denne som bærbar en god stund til.

Til trådstarter: Hvis du aldri har støvsugd den, så er det garantert MYE støv inni der, og det vil si at den blir VARM, som igjen vil kunne gjøre at programmer fryser/klikker. Jeg kjøpte et sånt sett: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164725908 og det har alt som trengs av skrutrekkere til min ihvertfall. Titt litt gjennom guidene på ifixit.com for å se hvordan du skal åpne akkurat din maskin, og hva du evt må være obs/forsiktig med, så kan du støvsuge den litt forsiktig, evt blåse ren med trykkluft.