View Single Post
Sitat av Schizoma Vis innlegg
Til TS: Du viser til din opplevelse av rusmidler, bruk og misbruk. Du sier derimot ingenting, om evt andre problemer som var med til å bidra til misbruket. Prøvde du å døyve følelsen av problemer ved å ruse deg? Eller gjorde du det kun for morro skyld, hvor du etterhvert forstod at du hadde tatt det for langt? Hvordan var omgangskretsen din, ruste de seg også? Som du ser antyder jeg til at det er trolig en rekke forutsetninger til at du begynte å misbruke rus, grunnen til at jeg antyder dette er fordi jeg føler historien du formidler virker litt for forenklet og unyansert til at ungdommene vil ta dette inn i seg og ikke virke som anti-rus propoganda dem har hørt mange ganger før, at du ender opp som en narkoman hvis de røyker cannabis.
Vis hele sitatet...
Den teorien om at misbruket skyldes andre forhold har blitt tilbakevist uttallige ganger. I de fleste tilfeller er misbruket et salgs selvmedisinering for selve bruken.
Marijuana: Negative Health Effects
Eks. Hvis cannabis gjør deg gradvis deprimert er det fort gjort å havne på feil spor. Ofte skjer det så gradvis at du ikke merker det selv.
Smoking Marijuana: The Long Term Effects