View Single Post
Sitat av Buddapower Vis innlegg
I 1984, så slapp Apple sin maskin "Apple II". IBM, som var et mye større og etablert selskap den gangen slapp sin maskin "IBM personal computer", som ble en mye større suksess enn Apple II (til tross for at Apple sin masking var bedre). I 1984, så ble også boken med samme navn sluppet. Denne omhandlet staten, eller "big brother". Apple spilte på dette og lagde en reklame. I reklamen, så ser man gråkledde folk som beveger seg i triste og mørke omgivelser i robotaktive bevegelser mot et auditorium. Disse gråkledde menneskene representerer da hvordan IBM kontrollerer kundene sine med jernhånd, på samme måte som "Big brother".
Vis hele sitatet...
Boken 1984 ble utgitt i 1949, men den mest kjente filmatiseringen kom ut i 1984, kanskje det er den du tenker på.

Tilbake til emne, så har jeg en Macbook Pro, som jeg er superfornøyd med.
Jeg driver ikke med noe spesielt krevende utenom enkel bildebehandling og musikkproduksjon, og dette funker den utmerket til.
Den kostet skjorten, men det er verdt det kun for brukervennligheten.

Når man kommer inn i OSX er det en fryd å bruke, og musepaden overgår alt annet jeg har prøvd, noe som betyr en del siden den blir brukt et par timer om dagen.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk bekymrer seg over at folk blir lurt av merkevarebyggingen til Apple, det er jo bare til å la være å kjøpe produktene deres.
Jeg tror også at konkurranse er bra, og at Apple øker markedsandelen sin, vil stimulere andre produsenter til å steppe opp gamet sitt.