View Single Post
Er helt enig i at vi burde lært data mye tidligere i skolen!
Det første vi lærte var Excel. Det lærte i i 7. klasse på barneskolen. Ev. et slags valgfag? Slik at vi kunne fordypt oss i et programmeringsspråk på ungdomsskolen.

Selv er jeg ingen dataekspert, men jeg er over gjennomsnittelig god på data i forhold til elevene på skolen. Enkelte som ikke bruker data mye sliter med å logge på skolenettet med egen bærebar f.eks.

Er også enig i den siste delen av innlegget ditt, jeg mener at i hvertfall K&H og Norsk Sidemål kunne vært valgfritt.
RLE er det greit å ha en liten oversikt over. Jeg synes overhodet ikke at vi har fått en "overdose" med religion, jeg synes det er kjempeflott at vi lærer litt om samfunnet rundt oss.

Gym; det trenger ikke ha en effekt på kroppen din eller noe fysisk, men litt av grunnen med det er vel at du skal få et lite innblikk i forskjellige sporter. Få prøvd litt. Og fysisk aktivitet skader ikke.
Grunnen til at jeg starta på håndball var nemmelig akkurat at vi hadde det en gymtime. Jeg fikk da prøvd håndball og fant ut at jeg likte det svært godt. Takk gud for gym, hadde det ikke vært for det hadde jeg nok sett annerledes ut i dag. Derimot, jeg synes det blir for teit å få karakterer i det. Vi har en utrolig smart elev i klassen. Han får stort sett fem og seks i alle fag unntatt gym. Der får han 3-4, enda han prøver virkelig alt han har. Han er rett og slett bare 10 kilo over gjennomsnittet på skolen og en kløne med ball.
Sist endret av AmundK; 21. desember 2011 kl. 04:45.