View Single Post
Sitat av CorLeX Vis innlegg
Det jeg lurer litt på TS er om saken er gått til namsmyndighetene. Og hva som er tvangsgrunnlaget i saken.
Tenker på foreldelse i saken. Den alminnelige foreldelsesfrist er på 3 år dersom du ikke har brutt foreldelsesfristen med å skrive under på et gjeldsbrev eller lignende. Om du signerer på et gjeldsbrev vil en ny foreldelsesfrist løpe på. Denne er da på 10 år.
Dersom du har betalt inn et beløp til Lindorff eller kreditor i det hele tatt løper det på en ny frist, da dette blir sagt at du erkjenner at du har gjelden.
Eller har saken gått inn til namsmyndighetene og begjært utleggsforretning for kravet?

Og siden du klarte å skaffe deg gjeld på 8000, så lurer jeg på hvor gammel du var når du klarte å opparbeide deg den gjelden. Etter barneloven(eller var det vergemålsloven?) kan du ikke pådra deg gjeld når du er under 18 år. Da er det kreditor som står ansvarlig.

Men skal være enig med TS, det er mye drittsvar som andre brukere kommer med.
Vis hele sitatet...
Forliksrådet. Samme funksjon som gjeldsbrev, bare tvunget.

Såvidt jeg forsto det har han ikke lånt penger, han tok ut penger han ikke hadde som en følge av feil på minibanken. Jeg skal være litt forsiktig, men jeg tror ikke det telles som Gjeld i den forstanden at du er fri for den som umyndig. Jeg ser ihvertfall for meg at det ikke ville blitt dom på saken hvis gjelden var ugyldig.

Det jeg i større og større grad lurer på er: Har du ikke hatt penger på den kontoen på noe tidspunkt etter at du tok ut de 8000 for mye?

Man skulle ihvertfall tro at når en konto med -8000 får inn 3000, vil stå som -5000?
Sist endret av Tronski; 13. juni 2011 kl. 17:23.