View Single Post
Sitat av El Capitan Vis innlegg
Jeg må bare si at jeg har aldri skrevet at jeg vil at NAV skal betale gjelden min. Men jeg kan spørre dem om de kan hjelpe å få stoppet rentingen.
Tror ikke det er noen her som har giddet å lest skikkelig hva jeg har skrevet eller forstått hva jeg spurte om.
Vis hele sitatet...
Det er flere som har lest og forstått, men du velger stort sett å overse de som ikke gir deg det svaret du vil ha.

De er nok mulig NAV kan stoppe forrentingen, men det vil sannsynligvis forutsette at du har fått gjeldsordning. Det er noe du ikke vil ha, da den medfører at du lever på et minimum i opptil 5 år (i spesielle tilfeller lengre) og har svært få muligheter til å tjene ekstra eller pådra deg utgifter og gjeld.
Ordninger for å stoppe forrentning er som oftest basert på at du ikke har midler til å betale gjelden, ut fra standard satser til livsopphold. Per i dag er denne satsen for 1 voksen 6620 pr måned, noe som er mindre enn hva du får fra lånekassen. I tillegg har du mulighet til å jobbe om sommeren. Mao. du tjener sannsynligvis for mye til at NAV eller andre vil hjelpe deg.
Sist endret av doseren; 10. juni 2011 kl. 11:50.