View Single Post
Orker ikke lese alt men føler jeg kan utdype det jeg tenker:

Selvfølgelig mottar "hasjrøykere" oftere sosialhjelp. En hasjrøyker er en som er blitt stemplet av samfunnet som narkoman. Med andre ord en junky som ikke gjør annet enn å røyke og som setter cannabis i et svært dårlig lys. Cannabis er et rekreasjonelt middel på linje med alkohol. Alkohol er lovlig og cannabis ikke, likevel har begge midler samme fordeler og ulemper. En kan nyte eller misbruke som flesteparten gjør.

En som ikke gjør annet enn å røyke gjør det først og fremst fordi en er avhengig. La oss si cannabis ikke hadde fantes føler jeg den samme "hasjrøykeren" hadde vært alkoholiker eller sterkere rusmisbruker. Cannabis gjør deg lat, det er ingen overraskelse. Hadde stoffet vært legalisert hadde vi kunne kontrollert hasjrøykerne og gitt dem "hasjen" de trengte, etter behov.

Føler at denne saken bare ødelegger rykte til en plante som har så stor makt og evne til å skape noe nytt og annerledes. Strengere straffer og sanksjonering kommer ikke til å fungere, iallefal i veldig liten grad. Det Willy Pedersen burde se på er hvorfor folk ikke vil jobbe, ikke hvorfor folk ikke jobber fordi dem røyker hasj. Det er åpenbart at det fins idioter her i landet, men hvis folk ikke klarer å tjene egne penger så burde man fokusere mer på utdanning og videreutvikle jobbmuligheter til late hasjrøykere.

Det er ikke stoffet i seg selv som er skyldig, det er brukeren. Legalisering kan derimot gjøre ting bedre, utvikle et monopol med et sikkert produkt. Om du ikke klarer å gjøre annet enn å røyke hasj, burde du ikke få penger av NAV, du burde få samfunnstraff fordi du er lat og gidder ikke løfte ræva di opp fra sofaen!

Takk for meg
420
Sist endret av mishka; 29. april 2011 kl. 04:44.