View Single Post
Sitat av Vargas Vis innlegg
Enig! Foreldrene mine sa etter at de hadde sett innslaget (før jeg gjorde det): "Ja, nå er det vitenskapelig bevist at hasj øker risikoen for å havne på sosialen.
Vis hele sitatet...
Hovedpoengene til både WP og AK er som sagt at forbudet er den vesentlige hovedårsaken til at folk havner på sosial stønad. Dette er den gjennomgående beskjenden disse to forsøker å gi i sitt arbeide.

Men NRK klippet vel bort det de sa, og vinklet det slik at dette ikke gikk klart fram i det hele tatt. Dermed øker innslaget fordommene folk allerede sitter inne med. Etter mitt syn er det uetisk å på denne måten fremme diskriminering, men vi er vel ikke kommet så langt at folk ser det slik.

Det er ikke første gang NRK har klippet/vinklet utspill om legalisering på denne måten. Antakelig føler de seg forpliktet til å ha en slik redaksjonell linje. Da WP gikk ut for legalisering for en tid tilbake, kryssklippet de det med et tidligere utspill han hadde hatt om at hasj "var svært farlig" for å latterliggjøre ham og få han til å se ut som en vinglepetter.

Litt merkelig egentlig, for både hasj og kokain er svært utbredt blant journalister. Også i NRK. Er vel slik at det er fordi det er statskanalen, og fordi de ikke tør å snakke om det/innrømme ting for seg selv/være åpne og føler at de må pakke det inn i møkk.

Hvis du virkelig lurer, kontakt Arild Knutsen på Facebook eller Willy Pedersen på mail, og spør om de føler at NRK klippet dette på en god måte.
Sist endret av rken996; 28. april 2011 kl. 20:33.