Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1073
Hvordan tjene penger lett? Har ikke mye da jeg er ufør, og trenger ekstra. Vet man kan tjene litt, men jeg får jo ingen deltidsjobb for ingen vil ansette meg.
Lær deg en ny ting. Selg den nye tingen som en tjeneste.

Uten utdannelse eller erfaring så tror jeg det kan være vanskelig. Du kan alltids krite dop og videreselge det.
Folk på minsteytelse aap har enda mindre og de som lever på sosial stønad har cirka halvparten av det en minsteytelse på ufør gir. Om du ikke vil/kan jobbe så er vel det å kutte utgifter eneste veien til å få en bedre økonomi. Har du bil, start å gå. Leier du for 11k. Finn noe for 6k. Bruker du 6k på mat å godteri, bruk 3k. Vipps så har du 10k mer å rutte med.
I86
Trådstarter
15 1
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Folk på minsteytelse aap har enda mindre og de som lever på sosial stønad har cirka halvparten av det en minsteytelse på ufør gir. Om du ikke vil/kan jobbe så er vel det å kutte utgifter eneste veien til å få en bedre økonomi. Har du bil, start å gå. Leier du for 11k. Finn noe for 6k. Bruker du 6k på mat å godteri, bruk 3k. Vipps så har du 10k mer å rutte med.
Vis hele sitatet...
Jeg vil jo jobbe, det er bare det at det er vanskelig å få noe. Gå må jeg gjøre uansett for har ikke bil, og ikke mye utgifter å kutte ned på. Fikk ufør etter vgs for mange år siden, diagnose og litt forskjellig. Jeg ville ikke har det men alle mente det var det beste. Jeg tror jeg kan jobbe litt om jeg bare får noe.
Hva har du søkt på da?
I86
Trådstarter
15 1
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hva har du søkt på da?
Vis hele sitatet...
Butikkjobber stort sett.
Møt opp personlig og spør etter jobb. Si du er ufør men ønsker å jobbe. Spør om å jobbe gratis bare for erfaringa. Vipps så er du igang
Før kunne man tjene 1g i året uten at det ble trukket av trygden. Vet det er en del mindre nå. Jeg jobbet en stund som vikar i posten, men det likte ikke politiet så det ble slutt på det. Hvis du ikke har ett omfattende rulleblad så kan du jo søke der. De trenger alltid noen som kan kjøre vikar.
Sist endret av FriFugl; 2 uker siden kl. 16:18.
Spill poker ��
Sitat av I86 Vis innlegg
Butikkjobber stort sett.
Vis hele sitatet...
Det er veldig snevert og, litt avhengig av hvor du er, mange søkere.

Utelivsbransjen, barnehager og skoler, anleggsgartnere, diverse håndtverkere trenger vikarer alle sammen, og du trenger ikke erfaring eller utdanning. Bare ring de eventuelt send en mail om du er sjenert.

Vil anta det er en fordel for deg om du ikke nevner at du er ufør. Jeg sier istedet at jeg driver med kunst ved siden av.
Sist endret av Majao Gibensis; 2 uker siden kl. 17:55.
Pante flasker
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Før kunne man tjene 1g i året uten at det ble trukket av trygden. Vet det er en del mindre nå. Jeg jobbet en stund som vikar i posten, men det likte ikke politiet så det ble slutt på det. Hvis du ikke har ett omfattende rulleblad så kan du jo søke der. De trenger alltid noen som kan kjøre vikar.
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk politiet vite om det? Og hvordan greide dem å sparke deg?
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Hvordan fikk politiet vite om det? Og hvordan greide dem å sparke deg?
Vis hele sitatet...
Noen som ga ett anonymt tips til politiet om at jeg brukte ruta til å selge narkitika. Det var selvsagt ren løgn, men politiet tok kontakt med posten og utrykket bekymring med tanke på mitt rulleblad. Da jeg var fast ansatt kunne de ikke sparke meg, men de fant en kreativ måte å få meg til å si opp selv. Først sa sjefen at jeg måtte bytte fra vanlig bil til elektrisk ATV. Den var helt jævlig å styre. Jeg ga meg ikke og plutselig en dag fikk jeg beskjed om at joda nå må du sykle(!). Fikk selvfølgelig ikke plass til all posten i to sidevesker så sjefen kjørte ut og plasserte den i depoter på ruta. Jeg ga meg ikke da heller og syklet. Dette førte selvsagt til store forsinkelser og forbannede kunder som fikk posten 3 timer for sent. Etter en stund med dette styret leverte jeg inn sykemelding. Etter at jeg hadde tjent inn det jeg kunne sa jeg opp. Hvis arbeidsgiver vil bli kvitt deg finner de alltids en måte.
Sist endret av FriFugl; 2 uker siden kl. 18:33.
Ta kontakt med vikarbyrå? Så kan du si ja eller nei når de tilbyr periodejobber?